als mijn printer bijna leeg is, waarom kan ik dan wèl scannen?

Ik krijg bijv een melding "kleureninkt bijna op" of "zwarte inkt bijna op" en als ik dan ga printen ja dan ziet het er niet uit, vele open plekken of te licht geprint. Maar... als ik een document ga scannen dan komt het wel mooi op mijn pc te staan...

Maar voor scannen heb ik toch óók inkt nodig?

Hoe zit dat dan?

5.4K
Utrecht
11 jaar geleden
?? waar gaat de inkt bij het scannen dan naar toe? Naar je monitor??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toppertje :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jouw avatar gescand en om het te zien heb ik geen inkt nodig. Mijn advies is stoppen met roken en regelmatig je bureau schoon te maken. Wat een bende geeft dat zelf-sigaretten maken.
Wel cool dat je ze aansteekt met een Zippo.
Daarom een plusje voor je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten we het er maar op houden dat deze
vraag een grap is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@azerty Nu nog een verklaring voor dat witte spul tussen keyboard en monitor.
MoniqueT
11 jaar geleden
nou... ik wist het dus ECHT niet!!! *bloos* kom uit een familie van digibeten... mijn zoon bleek het wel te weten maar was vergeten antwoord te geven, ja dat kan je zo hebben soms he

Het beste antwoord

Scannen gebeurt zonder inkt. Zie het als een soort foto. De printer maakt een foto en zet die digitaal op je computer. Een computer kan immers.alleen digitale informatie bewaren en geen inkt opslaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MoniqueT
11 jaar geleden
ja. zó had ik dus nog niet gedacht. Ik zat denk ik te wachten tot het kwartje zou vallen maar er zijn geen kwartjes meer in deze euro tijd ;-) in ieder geval bedank voor de uitleg

Andere antwoorden (3)

Voor scannen heb je géén inkt nodig; dat wordt gedaan met een soort ingebouwde camera (om het even in Jip en Janneke-taal uit te leggen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
scannen is wat anders dan printen
scannen wil zeggen dat je het plaatje of text die je scan als bestand naar de computer brengt en daar heb je geen inkt voor nodig het is allemaal bits en byte dus electrisch

pas als je dat plaatje dan weer zou willen afdrukken dan heb je inkt nodig.
en tja als die op is dan wordt het vaag
maar de printer volgt wel het hele plaatje maar ja als de inkt op is dan worden sommige plekken vaag
capthavoc
11 jaar geleden
Voor het zien van je scans heb je soms E-ink nodig maar dat zit dan in je monitor, een gewone tft monitor heeft helemaal geen inkt nodig dus je ziet de scans normaal dan.