Help mijn pc loopt vast met tikkend geluid wat is dit?

Goed, Mijn pc liep al eerder vast met tikkend geluid. Toen kon mijn pc niet meer gestart worden en waren alle bestanden op mijn pc verdwenen. Nu gebeurt hetzelfde Alleen heb ik nu snel al mijn bestanden op een externe harde schijf gezet. Zodat ik niet weer alles kwijt ben. Verder zit er nu dus sinds die tikkend geluid de pc vast loopt een nieuwe harde schijf in. Nu gebeurd dus gewoon hetzelfde. Om de paar minuten loopt de pc vast. Wat is dit? Wat kan ik hier tegen doen?? Die pc maakt eerst een tikkend geluidje gelijk daarna loopt hij meteen vast. Valt dit nog te repareren?

Toegevoegd na 2 minuten:
De kans is groot bij het volgende keer dat hij weer tikkend geluid maakt en de pc dus vast zit. Dat hij dan weer niet wil opstarten en dus weer hetzelfde krijg. Al mijn bestanden weg en de pc zit vast. Nu heb ik dus alles op een externe harde schijf gezet. Maar wil heel graag weten wat dit is en hoe ik dit of dat tenminste nog kan verholpen worden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tja je zou zeggen een tikkend geluid komt door een defecte harde schijf. Maar je zegt ook dat dit ook gebeurd met een tweede schijf Dus ik vrees dat er iets mis is met je IO poorten je controller is hardware matig defect en dat is eigenlijk een moederbord probleem dat niet simpel op te lossen je kan een losse IO poort kopen maar denk dat dat niet zo simpel werkt. Ik vrees dat je aan een nieuwe pc moet gaan denken want je IO poorten beschadigen echt je harde schijven ook nog probeer dit eens, bekijk die harde schijven eens met een andere pc kans is dat je opeens alles weer terug hebt omdat de read write functie van je IO poorten defect zijn lijkt het alsof alles weg is hij werkt blijkbaar alleen op een richting zo nu en dan nog eens goed bekijk je HD,s dus eens op een andere pc vindt je daar ook niets tik ie daar ook dan is je pc waarschijnlijk niet meer te herstellen zonder enige vorm van zekerheid voor je HD,s dus dan is een nieuwe pc eigenlijk de veiligste optie

Waarschijnlijk is je interne harde schijf kapot…

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100