Help mijn pc loopt vast met tikkend geluid wat is dit?

Goed, Mijn pc liep al eerder vast met tikkend geluid. Toen kon mijn pc niet meer gestart worden en waren alle bestanden op mijn pc verdwenen. Nu gebeurt hetzelfde Alleen heb ik nu snel al mijn bestanden op een externe harde schijf gezet. Zodat ik niet weer alles kwijt ben. Verder zit er nu dus sinds die tikkend geluid de pc vast loopt een nieuwe harde schijf in. Nu gebeurd dus gewoon hetzelfde. Om de paar minuten loopt de pc vast. Wat is dit? Wat kan ik hier tegen doen?? Die pc maakt eerst een tikkend geluidje gelijk daarna loopt hij meteen vast. Valt dit nog te repareren?

Toegevoegd na 2 minuten:
De kans is groot bij het volgende keer dat hij weer tikkend geluid maakt en de pc dus vast zit. Dat hij dan weer niet wil opstarten en dus weer hetzelfde krijg. Al mijn bestanden weg en de pc zit vast. Nu heb ik dus alles op een externe harde schijf gezet. Maar wil heel graag weten wat dit is en hoe ik dit of dat tenminste nog kan verholpen worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja je zou zeggen een tikkend geluid komt door een defecte harde schijf.
Maar je zegt ook dat dit ook gebeurd met een tweede schijf
Dus ik vrees dat er iets mis is met je IO poorten
je controller is hardware matig defect
en dat is eigenlijk een moederbord probleem dat niet simpel op te lossen
je kan een losse IO poort kopen maar denk dat dat
niet zo simpel werkt.
Ik vrees dat je aan een nieuwe pc moet gaan denken
want je IO poorten beschadigen echt je harde schijven ook nog
probeer dit eens, bekijk die harde schijven eens met een andere pc
kans is dat je opeens alles weer terug hebt
omdat de read write functie van je IO poorten defect zijn
lijkt het alsof alles weg is
hij werkt blijkbaar alleen op een richting zo nu en dan nog eens goed
bekijk je HD,s dus eens op een andere pc
vindt je daar ook niets tik ie daar ook

dan is je pc waarschijnlijk niet meer te herstellen zonder enige vorm van zekerheid voor je HD,s
dus dan is een nieuwe pc eigenlijk de veiligste optie
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik al heel erg bang voor heb een goede pc uit 2009 een game pc nog wel. Maar ben heel bang dat je gelijk zou hebben. Nu doet hij het weer even een tijdje maar ben bang dat het weer terugkeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eey dus mijn oude hd die zogenaamd kapot zou zijn daar kan nog mijn bestanden op zitten:O ??
capthavoc
11 jaar geleden
je kan het denk ik nog wel proberen te herstellen als je een losse IO kaart koopt met , denk ik , sata aansluitingen
maar daar is geen garantie op te geven. anders wordt het een heel nieuw moederbord
Vervelende daarvan is wel dat je ook weer een losse windows moet kopen.
Dan kan je beter proberen precies hetzelfde moederbord te kopen kans is dan wel dat je windows serie nummer nog wel pakt
maar goed, red wat je redden kunt, videokaart, geheugen
drives en kast cpu is ook nog goed
Maar je moederbord moet vervangen worden (minimaal)
als je tenminste 100% zekerheid wilt .
dan kun je net zo goed een nieuwe pc kopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de prijs van een moederbord ongeveer? kan ik zeker een nieuwe pc gaan kopen is zeker net zo duur. Ja het is een game pc zijn vrij duur.
capthavoc
11 jaar geleden
Ja dat is mogelijk, zolang die storing niet is overgeslagen van je poorten naar je HD controller
kans is wel vrij groot dat dat toch gebeurd is maar omdat 2 van je schijven hetzelfde euvel vertonen
is de kans groot dat de storing alleen in je moederbord zit
en dus je schijven wel in orde zijn
als ze defect zijn dan merk je dat meteen
capthavoc
11 jaar geleden
tja een los moederbord is wel goedkoper als je tenminste hetzelfde type kan vinden voor de CPU
nadeel is wel dat je windows op dat nieuwe moederbord meestal niet meer geldig is.
dan kan je net zo goed een nieuwe pc met windows kopen
als je videokaart goed is en je geheugen ed
kan je een goeie pc met een goed moederbord kopen
zonder dat er verder alles op en aan zit en de spulletjes uit je oude pc overzetten maar als je toch nieuwe koop is dat spul meestal al beter dan wat je nu al hebt. Het is het overwegen waard
maar laat het door een goeie pc reparateur doen
ga er zelf niet aan prutsen
want blaas je iets op dan ben je je poen kwijt

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je interne harde schijf kapot…
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is onmogelijk er zit net een nieuwe in zeg ik een spik splinter nieuwe die kan niet opnieuw stuk zijn omdat ik hem net heb vervangen er moet iets anders Zijn!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zit ik er nu dan nog op de computer?? Hij loopt continu nog vast nu even niet maar vaak over 10 minuten wel loopt hij 1 a 4 minuten vast. Nu paar uur terug liep hij helemaal vast en kon ik hem niet meer opstarten. Ook proberen te instaleren eerste keer liep hij vast. de tweede keer lukte het me. Nu zit ik er weer op maar voor hoelang.