Hoe moet ik de resolutie van een Windows XP aanpassen zonder iets te zien?

Ik heb per ongeluk de resolutie te hoog gezet, en nu zie ik niks meer! Hoe kan ik het terug veranderen? Ik heb al een andere monitor geprobeerd en in safe mode werkt het ook niet. :'( Nog iets stoms: Hij is in het Engels en dat maakt uit, al weet ik niet wat, omdat ik geen Nederlandse gewend ben.

Toegevoegd na 37 minuten:
Of kan iemand me misschien zeggen hoe ik met het toetsenbord de resolutie terug kan zetten nadat ik ingelogd ben? Want de computer doet het wel, alleen het beeld niet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als ingelogd bent in Windows XP doe dan blindelings het volgende: 1x rechts klikken op bureaublad (zie je niet), 1 x pijltje naar boven, 1 x enter, 1 x SHIFT+TAB (tegenovergestelde van tab), 4 x pijltje naar rechts, 3 x tab, dan je pijltje naar links effe paar seconden inhouden zodat de resolutie wellicht 800x600 wordt en dan ENTER en dan nogmaals ENTER om de resolutie te houden (maar dit zie je dan al weer in je scherm als het goed is. Succes ermee hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JAAAAAAAA! Dankje Dankje Dankje!!! Alleen was het 1× TAB i.p.v. 3×, maar het is gelukt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
YES!!!!

Andere antwoorden (1)

Als veilige modus niet helpt
probeer dan eens je bios te resetten naar default
of safe options, ik vraag me ook even af of je 2 videokaarten in je systeem hebt en mischien is deze terug geschoten naar de onboard videokaart ?
kij k dus ook even of je de optie external video kan vinden
en zet hem desnoods terug naar external
anders
moet je de videokaart even er uit te halen en weer terug zetten.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik ben niet zo super fantastisch met computers. Hoe reset je de "bios" naar "default" en gaan er dan geen bestander verloren? En waar zit(ten) de videokaart(en)?
capthavoc
11 jaar geleden
het bios bereik je door tijdens het opstarten te kijken welke toets je moet indrukken
voordat de pc helemaal is opgestart zie je vast iets staan in de trend van hit F2 to enter setup ??
of hit dell to enter bios Zodra je dat ziet druk snel op de toets voordat hij verder gaat dan kon je in het bios scherm zoek daar naar de optie
default settings of save settings
meestal staat daar dan ook achter hit f5 to enter default settings
en daarna f10 dan y to save and exit dan reboot ie haal er echt even iemand bij als dit niet werkt verder durf ik niet te gaan met je