Hoe moet ik de resolutie van een Windows XP aanpassen zonder iets te zien?

Ik heb per ongeluk de resolutie te hoog gezet, en nu zie ik niks meer! Hoe kan ik het terug veranderen? Ik heb al een andere monitor geprobeerd en in safe mode werkt het ook niet. :'( Nog iets stoms: Hij is in het Engels en dat maakt uit, al weet ik niet wat, omdat ik geen Nederlandse gewend ben.

Toegevoegd na 37 minuten:
Of kan iemand me misschien zeggen hoe ik met het toetsenbord de resolutie terug kan zetten nadat ik ingelogd ben? Want de computer doet het wel, alleen het beeld niet!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ingelogd bent in Windows XP doe dan blindelings het volgende: 1x rechts klikken op bureaublad (zie je niet), 1 x pijltje naar boven, 1 x enter, 1 x SHIFT+TAB (tegenovergestelde van tab), 4 x pijltje naar rechts, 3 x tab, dan je pijltje naar links effe paar seconden inhouden zodat de resolutie wellicht 800x600 wordt en dan ENTER en dan nogmaals ENTER om de resolutie te houden (maar dit zie je dan al weer in je scherm als het goed is. Succes ermee hoor.

Bronnen:
zelf geprobeerd

Als veilige modus niet helpt probeer dan eens je bios te resetten naar default of safe options, ik vraag me ook even af of je 2 videokaarten in je systeem hebt en mischien is deze terug geschoten naar de onboard videokaart ? kij k dus ook even of je de optie external video kan vinden en zet hem desnoods terug naar external anders moet je de videokaart even er uit te halen en weer terug zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100