Mijn computer is gecrasht en het beeldscherm is nu wit met een rode rand als je hem opstart en reageert nergens op. Weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
probeer eens op te starten in veilige modus ?

Het beste antwoord

Eigenlijk geef je net even wat te weinig informatie.
Betreft het een laptop of een desktop.
Allereerst probeer je systeem eens op te starten in veilige modus.
Gaat dit goed, voor dan een systeem herstel uit of herinstalleer je video drivers.

Geen succes?

Probeer dan eens om het scherm te testen door deze op een ander systeem aan te sluiten, denk persoonlijk niet dat je beeldscherm de oorzaak is, maar dan heb je in ieder geval de zekerheid dat het je scherm niet is.

Is het niet je scherm en systeemherstel of herinstallatie werkt ook niet dan kan het zijn dat je grafische kaart of chip is overleden.
Bij een desktop zijn deze redelijk eenvoudig te vervangen met een laptop is het dan al gauw afgelopen.
En rest je dan niets anders om deze te laten herstellen of dat je zelf of iemand anders handig genoeg is om een moederbordje te vervangen ( grafische chip zit meestal op het moederbord ) en is zelf met wat beleid best wel goed te doen.