ik kwam op internet bij toeval een foto tegen van een naakt jongentje van een jaar of 12 mag dat? en zo niet moet ik dit dan ergens melden? waar dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Ik dacht bij de politie .Lijkt mij het beste.
11 jaar geleden
Ik heb hier helaas geen verstand van, maar meld het alsjeblieft bij de politie. Eventueel met de foto erbij.
Desnoods meld je het anoniem! Dat kan! Dit kan niet goed zijn en jij kan misschien hier iemand mee helpen! En anders in ieder geval tegenhouden die hele slechte dingen doet! Sterkte ermee!

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.meldpunt-kinderporno.nl/melding/

Dit is een meldpunt ook! Dit kan ook!

Toegevoegd na 1 minuut:
Info van de rijksoverheid, ze raden ook het meldpunt aan:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderporno/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-melding-maken-van-afbeeldingen-van-kinderporno-op-internet.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jullie waren me net voor maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden! +
Er is niets mis met naakt, maar als het op een verkeerde manier gebruikt / misbruikt wordt natuurlijk wel. Je kunt het zelfs bij twijfel altijd melden bij het Meldpunt hiervoor.

http://www.meldpunt-kinderporno.nl/melding/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jullie waren me net voor maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden! +
Het is absoluut verwerpelijk en nee, dat mag dus niet!

Er is een internetmeldpunt: http://www.meldpunt-kinderporno.nl/

Als je klikt op de link kom je terecht op de plek waar je de melding kunt doen. Hopelijk helpt dit tegen het verspreiden van deze schadelijke en schandelijke foto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is onzin dat naaktfotos van kinderen op internet per definitie moreel verwerpelijk of strafbaar zijn, hoewel ik persoonlijk vind dat het al snel schimmig wordt als je ze online zet of ernaar op zoek gaat op internet.

Voor de wet hangt het ervan af wat voor foto het is en met welk doel deze foto gemaakt is. Als de foto duidelijk gemaakt is met als doel seksueel stimulerend te zijn is er sprake van een misdrijf. Zoniet dan hoeft er niets mis mee te zijn, het kan ook een vakantiefoto zijn van iemand die niet zo handig is in het beveiligen van zijn familiewebsite en dus door de google-bot opgepikt wordt.