Ik heb op een veilingsite een reis gekocht, voor over een maand, kan ik daar vanaf:dit ivm een verkeerde vakantiedatum.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik weet dat als je een aankoop doet op afstand, dus via internet/telefoon, je daar binnen 7 dagen vanaf kunt. Het zogehete "herroepingsrecht". Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat geldt NIET voor vakantieveilingen : http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa.html#anker-uitzonderingen-richtlijn-kopen-op-afstand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoef je me niet meteen negatief te beoordelen, door 3 keer op het duimpje te drukken, zeg ook alleen maar wat ik weet....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan ik niet Lon.... ik kan je maar 1 negatief duimpje geven en ja dat doe ik als iemand volstrekt verkeerde informatie hier neer zet. Jij had beter je antwoord kunnen verwijderen dan had je maar 1 zo'n duimpje gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg toch ook niet dat jij er 3 neer hebt gezet.... En waarom zou ik een antwoord verwijderen als ik denk dat het goed is. En toen ik het zag stonden er al 3 duimpjes. Loop niet de hele dag non stop op internet te kijken zoals de meesten....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij zegt 'je' in combinatie met 'drie keer drukken' en dat duidt er taaltechnisch op dat je denkt dat IK dat deed. Verder: wat ik met mijn tijd doe is mijn zaak en als jij een reactie op mijn reactie geeft zie ik die direct in mijn mailbox komen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel heel netjes om een antwoord te verwijderen wat zo duidelijk echt FOUT is. Dat je het niet wist neem ik je niet kwalijk maar dan moet je het ook niet vreemd vinden dat je negatieve duimpjes krijgt als je je antwoord laat staan.
Ik denk het niet. Want als je een bod plaatst dan ga je akkoord met de voorwaarden. En meestal staat daarin dat als je de winnaar van de veiling bent je deze moet afnemen. Dus ik zou de voorwaarden nog even na lezen.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helaas kun je daar niet onderuit komen. De Europese regels voor kopen op afstand zijn niet van toepassing op o.a. reizen, accommodatie en veilingsites (zie bron).

Wat valt er onder de Europese richtlijn 'Kopen op afstand'?

De meeste producten en diensten vallen onder deze regels, maar er zijn uitzonderingen. Dit zijn de belangrijkste uitzonderingen:

- Dingen die u koopt van een andere particulier.
- Overeenkomsten voor financiële producten of diensten.
- Reserveringen voor vervoer, accommodatie, restaurants, voorstellingen en andere diensten die de verkopende partij aanbiedt voor een specifieke datum en tijd.
- Overeenkomsten voor de bouw en de verkoop van onroerend goed.
- Levensmiddelen, dranken of andere artikelen voor frequent huishoudelijk gebruik die worden geleverd op uw huis- of werkadres.
- Producten of diensten die u koopt op een veiling (bij opbod).

Als je geen gebruik kunt maken van de reis, zul je waarschijnlijk de volledige reissom of een flink gedeelte daarvan moeten betalen, afhankelijk van de bepalingen die op de website van de veilingsite staan.
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Ervan af komen zul je niet, maar misschien mag je hem wel doorverkopen dan heb je ieder geval iets van je geld terug. Dat zou ik even navragen, succes ereee!