Ik heb op een veilingsite een reis gekocht, voor over een maand, kan ik daar vanaf:dit ivm een verkeerde vakantiedatum.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet dat als je een aankoop doet op afstand, dus via internet/telefoon, je daar binnen 7 dagen vanaf kunt. Het zogehete "herroepingsrecht". Succes!

Ik denk het niet. Want als je een bod plaatst dan ga je akkoord met de voorwaarden. En meestal staat daarin dat als je de winnaar van de veiling bent je deze moet afnemen. Dus ik zou de voorwaarden nog even na lezen. Succes ermee.

Nee, helaas kun je daar niet onderuit komen. De Europese regels voor kopen op afstand zijn niet van toepassing op o.a. reizen, accommodatie en veilingsites (zie bron). Wat valt er onder de Europese richtlijn 'Kopen op afstand'? De meeste producten en diensten vallen onder deze regels, maar er zijn uitzonderingen. Dit zijn de belangrijkste uitzonderingen: - Dingen die u koopt van een andere particulier. - Overeenkomsten voor financiële producten of diensten. - Reserveringen voor vervoer, accommodatie, restaurants, voorstellingen en andere diensten die de verkopende partij aanbiedt voor een specifieke datum en tijd. - Overeenkomsten voor de bouw en de verkoop van onroerend goed. - Levensmiddelen, dranken of andere artikelen voor frequent huishoudelijk gebruik die worden geleverd op uw huis- of werkadres. - Producten of diensten die u koopt op een veiling (bij opbod). Als je geen gebruik kunt maken van de reis, zul je waarschijnlijk de volledige reissom of een flink gedeelte daarvan moeten betalen, afhankelijk van de bepalingen die op de website van de veilingsite staan.

Bronnen:
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/E-Commerce#par5

Ervan af komen zul je niet, maar misschien mag je hem wel doorverkopen dan heb je ieder geval iets van je geld terug. Dat zou ik even navragen, succes ereee!

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100