Waarom krijg ik steeds een bericht van Delivery faillure na een mail die ik probeer te sturen?

Ik krijg wel gewoon mails van deze persoon, maar als ik een mail terug wil sturen of op beantwoorden klik dan krijg ik steeds een mail "Delivery Status Notification (failure). Wat kan ik hier aan doen? Ik weet zeker dat het e-mail adres klopt en heb hier pas sinds een week last van. Hiervoor kon ik wel naar deze email verzenden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

"Delivery Status Notification (failure)" is een boodschap van de e-mailserver dat de verstuurde e-mail niet in de opgegeven mailbox opgeslagen kon worden.

Hieraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen.
1. de mailbox van de ontvanger is onbereikbaar. (technische storing, verbinding naar de server verbroken, server gecrasht.)

2. de mailbox bestaat niet (meer).

3. de mailbox eigenaar heeft de mailbox (tijdelijk) gesloten.

In het eerste, meest voorkomende geval, zal de mailbox na enkele uren of dagen gewoon weer bereikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien heeft de ander de mailbox vol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt erop dat diegene naar wie hè de mail verzend de mailbox vol heeft zitten :
Oplossing voor diegene ; berichten die op de server worden opgeslagen uitvinken onder instellingen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten een volle mailbox kan het ook zijn dat de pc van diegene gehackt is,dan krijg je hetzelfde bericht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel die persoon op en vraag wat er aan de hand is. Wat genoemd is is mogelijk. Verder kan die persoon net een nieuw emailadres hebben gekregen.
11 jaar geleden
Wat genoemd is is mogelijk. Maar het emailadres kan ook verwijderd zijn...dus dat het niet meer bestaat.

Als de mailbox vol zit, zal dit worden aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een Delivery failure heeft ook altijd de reden van de failure vermeld

staat er mailbox full
of adress does not exist ?
of iets van die strekking

de reden maakt het meestal wel helder wat er speelt
capthavoc