Wat is de beste mogelijkheid van formulier functie (dropdown/slider/etc) bij 50 opties?

Ik ben bezig een digitaal formulier te ontwerpen voor registratie.

Nu is het bij een ding zo dat je de optie hebt te kiezen uit de getallen 1-50 (bij de vraag: "Hoeveel oldtimers bezit u?".

Nu.. Had ik dus een slider met als mogelijkheid 1-50, maar op die wijze is het heel lastig om bijvoorbeeld '1' als aantal te kiezen.. dus zoek ik een alternatief.

Zelf zat ik te denken aan toch maar een dropdown, maar dan met 1-20 en 20-en meer, als keuze mogelijkheden.

Wat is een goed alternatief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
In welk tool ben je bezig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn gewoon wireframes en die maak ik atm in Adobe Illustrator. Hier zal ik overigens ook niet van afwijken.
paulus811
11 jaar geleden
Nee dat is prima natuurlijk, maar het zou net zo goed een opzet in Excel kunnen zijn. Ik weet niet wat jij gebruikt tenslotte. Het antwoord moet ik helaas schuldig blijven.

Het beste antwoord

Gewoon een invulveld zodat mensen het aantal gewoon kunnen intypen. M.b.v. een script kun je controleren of er wel een heel getal is ingevuld dat ergens op slaat.
Andere mogelijkheden zien er misschien wel gelikter uit of besparen jou controlewerk, maar dit is voor de gebruiker makkelijker.
Als je verwacht dat maar een beperkt aantal mensen meer dan bijv. 3 oldtimers heeft, zou je ook nog kunnen kiezen voor radio-buttons. Keuze mogelijkheden zouden dan zijn 0,1,2,3, meer (vul in), met dus een invulveld als er meer dan 3 zijn.