Is een HP Pavilion G6-1370 SD een goede laptop voor een HBO studie en tevens voor vrijetijdsgebruik?

Hallo,

Onlangs ben ik geslaagd en heb van mijn oom een suuuuper geldbedrag ontvangen. Van het geld wil ik een nieuwe laptop kopen voor mijn vervolgopleiding aan het HBO.

Mijn oog is gevallen op een HP Pavilion G6-1370 SD.
In de bron heb ik de website aangegeven waar deze laptop te koop staat.

De laptop moet dit minimaal aan kunnen:

- Hij moet het snel kunnen blijven doen ondanks de vele verslagen die erop komen te staan.

- Hij moet een spel zoals Harry potter 5/6/7 aan kunnen zonder dat de muis er 5 minuten overdoet om 1cm te kunnen verplaatsen :)

- Het liefst wil ik dat de laptop het 4 jaar lang doet, dus dat ik mijn hele studie er gebruik van kan maken. De afgelopen jaren is er zoveel veranderd op technologisch gebied dat ik hoop dat deze laptop niet achterhaalt is na pas 2 jaar, want dat zal super zonde zijn.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat de desbetreffende laptop deze 3 eisen niet aankan, maar toch wil ik het even voor de zekerheid vragen. Tevens als iemand een ander soort laptop weet die nu te koop is, of ervaring heeft met een bepaald merk dan wil ik dat graag horen :)

Groetjes,

Tessa

Bron: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi Tessa,

Sympathieke oom heb je! Deze laptop is een mooie middenmoter en je kunt er prima mee internetten, verslagen maken en een spelletje spelen, daar heb je niet een hele zware pc voor nodig. Voor het echte gamewerk is deze laptop te licht.

Eén eis is een lastige. Je wilt niet dat de laptop na 2 jaar achterhaald is, maar dat is ie eigenlijk nu al. De processor is van de tweede generatie (sandy bridge van Intel) en de derde generatie ligt al in de winkel (Intel noemt dit Ivy bridge). Veel verschil zul je niet merken en voor dit geld kun je nog geen 3e generatie kopen.

Ook is het geen windows 8 laptop, dus ook op dat punt zal de techniek over twee jaar zijn ingehaald met aanraakgevoelige schermen. Maar helaas is dat over twee jaar ook weer het geval, want deze industrie komt jaarlijks met nieuwe vindingen. Koop nu wat je nu nodig hebt en dat is dit een prima keuze.

Intel HD Graphics is een medium grafische oplossing, beter is HD4000. 640Gb harddisk is groot zat. Zit er nog iets in je spaarpot, laat dan voor 60-80 euro een SSD (flashdrive) monteren. De pc is dan binnen een paar seconden opgestart.

Toegevoegd na 10 minuten:
Toch nog even verder gezocht en dan valt me op dat je nog twee uitstekende alternatieven hebt. De HP G7 heeft voor 20 euro meer een 17,3 inch beeldscherm met een hogere resolutie. Deze is wel zwaarder, dus meenemen is minder makkelijk, maar een groter scherm is wel erg fijn.

tweede alternatief is een Asus X53SD. Asus is een prima merk pc en deze heeft een USB 3.0 aansluiting. De HP's hebben alleen USB 2.0. USB 3.0 is ongeveer 10x zo snel bij het kopieren van gegevens naar een externe opslag.

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=1032984&product%5B%5D=1056809&product%5B%5D=1056418&ps=10
paulus811