Wat is een legacy-systeem?

Graag in makkelijke woorden uitleggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
bij Star Wars the Old Republic? of ergens anders?
paulus811
11 jaar geleden
Dit is een normale vraag Ritsuka. Dat jij niet weet wat het is, is jammer maar nog geen reden om een onzinnige reactie te plaatsen alsof het een idiote vraag zou zijn.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik ken het Legacy systeem alleen van het spel dat ik noemde. Doordat de vraag in overig staat en er geen trefwoorden worden gegeven, kan ik niet achterhalen waar het over zou moeten gaan.
Vandaar mijn vraag om meer info.

Antwoorden (2)

In de ICT betekend dit het volgende: stel je hebt een server met een database. Echter: het systeem is verouderd! Je wilt iets nieuws. Je maakt een nieuwe server met een nieuwe database. Maar: de oude gegevens heb je nog nodig! Probleem: de database kun je niet invoegen omdat deze in de tussentijd compleet veranderd is. Je behoud de oude server dus voor gegevensbehoud. En dat is Een legacy-systeem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een legacy systeem is een verouderd systeem die nog wel draait in een organisatie, niet voldoet aan de huidige standaarden, maar nog wel een functie heeft binnen de organisatie.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Plus zodra ik achter de computer zit ook :)