Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het minen van Bitcoins, beter op Windows of op Linux?

Voor een vriend van mij stel ik deze vraag.

Hij heeft een pc samengesteld speciaal voor het minen van Bitcoins, maar nu vroegen wij ons af wat eigenlijk een beter besturingssysteem hiervoor is. Ik ben van mening dat Linux (Ubuntu oid) stabieler is en beter met het geheugen om kan gaan. Hij is hier neutraal in en wij beide zouden graag willen weten wat volgens jullie een beter besturingssysteem is.

Het systeem bestaat uit:

Voeding: Enermax platimax 1500w
Moederbord: Gigabyte 990fx-ud5
Geheugen: 2x 4GB DDR3
Opslag: Samsung evo SSD
Videokaarten: 2x AMD Sapphire r9 290 met elpida geheugen
en 2x AMD xfx met hynix geheugen.

Tevens is er een Intel gigabit netwerk kaart aanwezig omdat hij draadloos niet naar genoegen werkte.

Momenteel is hij al aan het minen op Windows, maar als Linux betere prestaties zou leveren dan is de overweging er om over te stappen..

Groetjes Jacqueline

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
631

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het besturingssysteem zou an sich volgens mij niet zoveel moeten uitmaken. Wel of de drivers voor de hardware die is aangeschaft, optimaal gebruik van de GPU (grafische chipset) mogelijk maken. En dat is op Windows waarschijnlijk het meest doorontwikkeld, immers daar zit de markt.

Als het geheugengebruik volgens jullie echter het verschil kan maken, dan zou je voor Linux kunnen kiezen puur omdat Linux minder geheugen in beslag neemt (als je de installatie minimaal houdt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zou opzich niets uit moeten maken, mijn tip is: gebruik hetgene waarmee je zelf het meeste ervaring hebt. Voor Linux kan namelijk de eerste tijd redelijk moeilijk zijn om de juiste software en drivers te vinden, maar het gebruikt minder RAM geheugen, maar aangezien je vooral mined op de GPU maakt dat weinig uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding