Kan facebook op een vakantiemodus? Dat je het gewoon lijkt wanneer je op vakantie geen facebook hebt?

Toegevoegd na 35 minuten:
Dit omdat ik bang ben dadelijk iemand er bijvoorbeeld fijne vakantie op gaat zetten, terwijl ik al weg ben, daarom wil ik iets in kunnen stellen dat niemand voor een iets op mijn facebook kan plaatsen, of dat in ieder geval niemand anders het kan zien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit maar iets duidelijk maken op dat soort sites dat je op vakantie bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat staat er ook niet als vraag! maar volgens mij niet dus gewoon een week niet reageren!
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe bedoel je precies? Zinsopbouw is niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, natuurlijk ga ik niet op die site zetten dat ik op vakantie ben, maar ik ben bang dat dadelijk iemand er bijvoorbeeld fijne vakantie op gaat zetten, terwijl ik al weg ben, daarom wil ik iets in kunnen stellen dat niemand voor een iets op mijn facebook kan plaatsen, of dat in ieder geval niemand anders het kan zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een vraag stelt moet je hem achteraf nog eens doorlezen en doen alsof je niet weet wat je hebt gevraagd. Je maakt het nu een stuk duidelijker, alleen al door een voorbeeld te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet dat voorbeeld neer als toevoeging onder je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natasf, slecht advies! Ook vrienden van vrienden breken in ;-) en ook vrienden geven tips door. Je moet wel een heel klein vriendenkringetje hebben om bijna (100% kan niet) zeker te weten dat er viavia geen slechte vrienden tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry Pelle, je hebt gelijk, bedankt voor de tip!
En dan zal ik mijn profiel maar zo privé mogelijk proberen in te stellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik op vakantie ben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar ik heb wel iets meer mensen (gewoon kennissen en geen echte vrienden), maar heb nu iets gevonden, volgens mij kan dan niemand meer iets op mijn pagina plaatsen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natasf, jij hebt dan bijzonder weinig 'vrienden' op facebook ;-) Ik bedoelde dat iemand ook iemand kan kennen die graag weet waar er mensen op vakantie zijn en als je veel vrienden hebt (ook die je allemaal in het echt kent) weet je gewoon nooit wat voor vlees je in de kuip hebt. Ingeex snapt het in ieder geval. Ingeex: nadeel is wel weer dat dit misschien ook zichtbaar is of in ieder geval merkbaar als iemand opeens niet meer reageert op fb en er komen geen nieuwe reacties bij en dan schiet het weinig op natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt, het is gewoon helemaal niet handig om facebook te hebben. Maar ja kijk wel even wat ik kan doen.

Het beste antwoord

Dit is mogelijk je kunt.je.profiel afschermen voor iedereen, inclusief vrienden. Op deze manier kan niemand iets plaatsen

Toegevoegd na 14 minuten:
1. Ga naar facebook.com

2. Kijk in de bovenste blauwe balk, uiterst rechts. Hier staat een klein pijltje (rechts van startpagina) klik er op

3. kies "privacy instellingen"

4. Je ziet nu "openbaar" "vrienden" en "aangepast" klik op aangepast.

5. je ziet "deze personen of lijsten" klik op het menu daar achter en kies voor "Alleen ik" als alleen jij er op wilt kijken of kies "specifieke personen of lijsten" om bepaalde vrienden of lijsten wel toestemming te geven.

Je bent nu beschemd.

Als je het ongedaan wilt maken volg je dezelfde procedure.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is er naar mijn weten niet, maar ik wil je dit soort berichten sterk afraden. De dieven lezen tegenwoordig ook social media en kunnen zo makkelijk inbreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt tijdelijk instellen dat niemand iets op je wall kan posten, en dat je profiel alleen zichtbaar is voor een paar vrienden.
Dit kun je regelen met vriendenlijsten maken.
Ritsuka