Word je foto ongeveer zo scherp als de grote op je beeldscherm van je computer?

Dus als je ong. de juiste grote van je foto op je beeldscherm laat zien of die er dan ook zo uit ziet als je hem af laat drukken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet kijken naar de resolutie en verhoudingen van de foto. Op je pc kan je namelijk in en uitzoemen en is geen goede maatstaaf.

Bij foto's worden vaak pixels gebruikt om het formaat/verhoudingen te bepalen. bijvoorbeeld een a4 formaat = 2551 pixels x 3295 pixels. Dit staat gelijk aan 210 bij 297 mm. Dit bepaald dus je uiteindelijke formaat. Er zijn veel programma's die je hierbij kunnen helpen.

Daarnaast, om een zo scherp mogelijk resultaat te behalen. Zorg ervoor dat je 300dpi resolutie hebt ( dots per inch ). Dit is ongeveer de hoeveelheid die printers gebruiken.

Zorg ervoor dat je foto's van goede kwaliteit zijn en probeer ze niet groter dan het origineel te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de praktijk is de gemiddelde foto als je die afdrukt scherper als wat je op je beeldscherm ziet. Over het algemeen kan je zeker zeggen dat hoe kleiner je de foto afdrukt, hoe scherper hij is. En hoe groter, hoe onscherper. Althans, van dichtbij gezien.