Zit er een beperking aan data verkeer via vast Internet ?

Ik begrijp dat je niet naar 1 GB al meer moet betalen maar bedoel bijvoorbeeld 1 Terabyte ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij veel internetabonnementen geldt er een downloadlimiet: gebruikers mogen dan niet meer dan een vastgestelde hoeveelheid gigabytes per maand downloaden. Maar er zijn ook breedbandleveranciers die geen exacte grens stellen. Zij hanteren een fair use policy. Zolang een gebruiker de verbinding normaal gebruikt, wordt er niet ingegrepen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Miss een beetje rare vraag, maar wat is normaal? Ik ontvang regelmatig brieven van telfort over het overtreden van de FUP voor mobiel internet, terwijl ik maar 1Gb per maand gebruik(gemmiddeld), dit lijkt mij normaal voor op een iPhone, en de telefonisten konden zoals gewoonlijks ook niks nuttigs zeggen.
Computoon
11 jaar geleden
1 GB is toch ongeveer 1000 megabyte?
Dat heb je het 'grootst mogelijke' abonnement bij Telfort ('bovengemiddelde gebruiker'). In artikel 12.7 van de Algemene Voorwaarden wordt de volgende definitie gegeven aan de Fair Use Policy voor Internet: "De Klant dient zich te houden aan de ‘internet Fair Use Policy’. Hieronder wordt verstaan het beleid van Telfort betreffende het redelijk gebruik door de Klant van dataverkeer zoals dat binnen Telfort op enig moment geldt en/of bekend is gemaakt op haar Website." Verder: "U kunt naar hartelust internetten, downloaden en bellen, zolang de door u gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door houders van het desbetreffende Telfort abonnement.

De beoordeling of u overeenkomstig deze norm hebt gehandeld ligt geheel bij Telfort internet. Bij een meer dan gemiddeld gebruik wordt u daarover door Telfort geïnformeerd." Maar ook:
" indien de Contractant het gebruik niet aanpast nadat Telfort daarom heeft verzocht, Telfort het recht heeft om maatregelen te nemen, waaronder de Dienst buiten gebruik stellen of de Overeenkomst ontbinden waarbij Telfort aanspraak kan maken op de vaste kosten van de nog resterende minimumduur van de Overeenkomst waarbij Contractant geen rechten kan ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen." Ze kunnen dus 'maatregelen nemen'. Verder noemen ze nog enkele activiteitn die een groot verbruik veroorzaken:
Welke activiteiten gebruiken veel internet? "Het downloaden van grote bestanden. Denk aan films, mp3’s en grote documenten met bijvoorbeeld veel foto’s.
Veel nieuwe telefoons (bijv. smartphones en BlackBerry’s) synchroniseren continue ongemerkt op de achtergrond en verbruiken zo veel internet. Voorbeelden zijn e-mail, Twitter, Facebook en nieuws.
YouTube en andere streaming video applicaties verbruiken veel internet. Hetzelfde geldt voor muziek streamen (denk aan online radio luisteren).
Het downloaden en gebruiken van applicaties op uw telefoon kan veel internet verbruiken. Dit geldt bijvoorbeeld voor Google Maps en Buienradar."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord