Als ik internet-games speel heb ik zeer vaak 'lag' (latency), ligt dit aan de laptop of mijn internet(-verbinding)? En kan ik het oplossen?

Steeds als ik een online spel speel krijg ik na een tijdje latency/lag. Kan ik dit oplossen als ik een betere laptop koop of ligt het aan de verbinding? Ik kan op de plek waar ik computer niet een internet-kabel naar mijn laptop krijgen dus zijn er ook alternatieven?

Toegevoegd na 12 minuten:
PS: mijn AVG geeft steeds een melding over mijn firewall en dan iets met de verbinding, kan mijn firewall/AVG het probleem ook zijn? ik heb sinds kort AVG

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt aan je laptop of je moet een hele slechte internet verbinding hebben controleer de specs van je laptop en de vereisten van de game en je zult het zien.

Dat ligt aan het feit dat je via Wi-Fi connect. Een kabel biedt uitkomst. Test het maar eens door wel een keer een kabel naar de laptop en router te leggen. Je zal zien dat je latency flink af neemt. Toegevoegd na 59 seconden: Dichterbij je router gaan zitten kan ook al een hoop schelen.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100