welke laptop is aan te raden voor een middelbare scholier? is een dell een goed idee?

is 4 GB genoeg voor veel documenten en veel foto's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt iets vreemds. Het aantal foto's en documenten heeft in principe niks met de veel geadverteerde waarde 4GB te maken. 4GB is het interne of RAM geheugen, het zorgt ervoor dat je veel programma's tegelijk open kan zetten en in je browser tientallen tabs kan openen zonder dat de hele boel trager wordt omdat alle informatie van de relatief trage HDD gehaald moet worden. Als je wil weten of je veel foto's documenten kan bewaren moet je kijken naar waardes als 320GB-1TB achter het woord HDD. Als je wat wil weten over 4GB vraag je of dat genoeg is om een hoop programma's te kunnen openen.
paulus811
11 jaar geleden
Klopt helemaal wat MrTomaat zegt. Mocht je tot een Dell laptop overgaan (geen slechte keus), bel dan de servicelijn en vertel wat je zoekt. Ze helpen je dan de juiste laptop te kiezen. Maar bedenk dus vooraf heel goed waarvoor je m wilt gebruiken.

Antwoorden (4)

Ja 4gb is zeker genoeg daarvoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dell is een merk waar ik goede ervaringen mee heb
paulus811
11 jaar geleden
4Gb wat? 4Gb opslagcapaciteit is helemaal niet genoeg en bestaat niet eens. Weet je wat gast bedoelt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijzonder, hoe kan je nou beweren dat 4GB genoeg is voor veel documenten en foto's? Of je zegt dat 1TB genoeg is of dat 4GB niks met veel foto's en documenten te maken heeft of dat 4GB genoeg is voor normaal gebruik. Nu laat je de vrager in de waan dat hij een relevante vraag stelt.
Het voordeel van Dell laptops is dat je ze voor aankoop nog kunt aanpassen met zaken die jij belangrijk vindt. Dus een grotere harde schijf, meer intern geheugen of bijvoorbeeld een ander scherm. Dat kan met een laptop bij (bijvoorbeeld) de MediaMarkt niet, die is zoals ie in de doos zit.

Nadeel van Dell is de vaak iets hogere prijs. Naast de laptop komen er vaak nog bezorgkosten van 80 euro bij.

4Gb intern geheugen is aan de krappe kant. Ik zou gaan voor 6 of 8, het prijsverschil is een paar tientjes. Voor de harddisk zou 500Gb of meer kiezen. Dan ben je voor de komende jaren klaar.
paulus811
11 jaar geleden
DELL, is niet de beste keus daar de service verre van goed is. Ik zou eerder gaan voor HP met een carepack erbij dan weet je zeker dat je de eerste drie of vier jaar goed zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je een Apple Macbook Air aanraden! Hoewel ik denk dat de meeste mensen hier het oneens over zouden zijn vanwege het prijskaartje, Maar je hebt er toch heel wat voor terug! Hij is lekker licht om mee te nemen, Dus kan je hem ook mee naar School meenemen of in je tas doen. Persoonlijk gebruik ik voor school de iPad 2. Hoe dan ook, Je kan natuurlijk ook een Dell of Sony nemen =]