Het bakje waar de cartridges in zitten is uit zichzelf helemaal naar rechts geschoven. Wat nu?

Ik heb al van alles geprobeerd, o.a. de printer gereset. Ik krijg het bakje echter niet meer op zijn plaats.
Het gaat om een Epson Stylus SX 218 all in one printer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*kuche* neem een Ricoh dan kan ik tenminste antwoord geven op dit soort vragen xDD
Reddie
11 jaar geleden
Helemaal rechts is de ruststand.
Als je een cartridge wilt vervangen moet je meestal een klep optillen, waardoor er ee schakelaartje dicht gaat, waardoor de computer in de printer naar het midden schuift.
Het kan ook dat je een inktknopje (buiten op de printer) moet indrukken.
Zoniet, sluit dan de klep met een klap, waardoor het schakelaartje misschien los komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu POEHAA, dat is echt een heeel goede reactie. Mijn complimenten!!!!! Hier heb ik echt heeel veeeel aan.

Het beste antwoord

Printer aanzetten, klep omhoog.(even laten pruttelen).
Daarna tegelijk drukken op indexsheet en scan.
Hierdoor wordt de instelmodus geactiveerd. Vervolgens met de driehoekige pijltjes naar links of rechts bewegen. In het schermpje kom je dan Cartridge vervangen tegen. Daarna op start drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is opgelost maar nu herkent hij de cartridges niet. Dat had ik voorheen trouwens ook regelmatig. Het zijn cartridges die ik cadeau heb gekregen bij aanschaf van de printer maar die van een ander merk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inmiddels geeft de printer beurtelings aan "herkent de cartridges niet en "geen cartridges".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is bekend bij deze printer dat je de cartridges goed moet aandrukken eer ze goed zitten. en is het beschermfolie wel verwijderd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is op deze manier gelukt dus de punten zijn voor jou.

Andere antwoorden (1)

Kun je het heel voorzichtig naar links schuiven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat gaat niet.