De chipkaart is uitgevonden door de Fransman Roland Moreno in 1974. De chip is eigenlijk een mini-computer. Moderne chips worden met steeds groter geheugen uitgerust. De oudste kaart heeft een geheugen van 8 kByte en de kaart anno 2004 512 kByte. Deze steeds grotere geheugenomvang is nodig om meer uitgebreide beveiliging te kunnen herbergen. Je mag er van uit gaan dat het geheugen anno 2009 weer groter is.
Leuke vraag overigens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed dat het 1 mb niet eens haalt... Wat moet er nu voor info opstaan? je tekort wellicht...

De versleuteling zal de nodige bitjes nodig hebben, maar 1 mb vermoed ik is al aan de grote kant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen Mb's. Die passen niet op dat chipje. Is ook niet nodig.
Maar wel tussen 2 en 8 kB. Dat is tussen de 16 en 64 kb.
AWM
14 jaar geleden
Dat is niet 1-2-3 te beantwoorden. Vaak gaat het hier om een SLE4442 of SLE5542 chip. Deze heeft 256 Byte. Maar er kan ook best een andere chip opzitten.