Waarom is windows 7 beter dan vista?

en zou graag de plus en minpunten weten over windows 7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Windows Vista beperkt de verschillende gebruikers van 1 computer op een hinderlijke manier. Het zogenaamde "account management" maakt dat elke gebruiker voortdurend vervelende waarschuwingen krijgt wanneer hij/zij probeert iets te installeren, en het is moeilijk iets op de computer te zetten dat iedereen kan gebruiken (bijv. Irfvanview, voor fotoos).
Win7 gaat daar soepeler mee om, met dezelfde restrictie-mogelijkheden.
Verder doet Win7 veel systeemwerk op de achtergrond, zoals schijfonderhoud.
Het is echt een verademing ten opzichte van Vista.
Dit antwoord is overigens getikt op een Linux laptopje.
Dát is echt besturingssysteem dat rekening houdt met de gebruiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat vista meer programma's heeft dan windows 7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Het er een stuk gelikte uit ziet. niets meer niets minder
Windows 7 is niets meer als een facelift van Vista wat weer een facelift is van XP en ga zo maar door.
De dag dat Microsoft een echt nieuw besturings systeem durft uit te brengen is de dag dat wij al lang op de maan wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows7 is vele malen stabieler dan Vista. Eigenlijk had Vista als Windows7 moeten zijn maar is veel te vroeg uitgebracht. Daarom hebben ze zo lang gewacht met het uitbrengen van Windows7. Die moest eerst beter ontwikkeld worden.
Bij Windows7 heb je ook veel minder blauwe schermen.

Tevens kan Windows7 zich ook voor het eerst meten met Mac. Daarvoor kwamen ze niet eens in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met bijna alle versies van MS Windows heb ik ervaring en mits je aan de systeemeisen voldoet is er geen beter, stabieler, mooier, gebruiksvriendelijker,fijner en makkelijk te tweaken OS als Windows 7. Ik ben er erg van onder de indruk, van de diepgang waarnaar is gekeken naar natuurlijke handelingen. Ik zie steeds meer dingen waarvan ik de loigica inzie en denk ja eigelijk logisch.
Routes naar zaken waar je heen wil zijn korter geworden. Zo tik je bij start gewoon datum in en select. ipv eindeloos vensters open te hoeven klikken.
Het programma constateert zelf fouten en hesteld deze (desgewenst onmerkbaar achter de schermen)
Hoewel ik Xp pro sp3 ook heel goed vond is deze versie toch weer een stukje beter.
Vooral de eerste versies van Vista lieten qua stabiliteit nog wel wat te wensen over hetgeen met servicepacks wel vebeterd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het op zich niet; 7 is alleen vele malen gebruikersvriendelijker dan Vista.
De kernels zijn vrijwel identiek (ofschoon wel heel anders dan van XP).
In 7 is alleen een aantal zaken beter geregeld, waaronder het user account control systeem welke in Vista standaard je meer tegenwerkt dan helpt.
Ook is het aantal (onnodige) services die standaard gestart worden aanzienlijk verminderd.
Deze kunnen in Vista echter ook allemaal uitgezet cq. getweaked worden, evenals het user account control, WinDefender etc.

Het is dan ook mogelijk, indien gewenst en met de juiste kennis, Vista vrijwel identiek te laten draaien aan 7.
Het aantal blauwe schermen is bij beiden minimaal tot 0, tenzij 3rd party software roet in het eten gooit.

!!Overigens HEEL belangrijk: crashes van Windows, welke versie dan ook, worden in de regel het vaakst veroorzaakt door software van externe leveranciers of door een slechte configuratie van Windows dan door Windows zélf of andere MS applicaties. (Bèta-versies niet meegerekend!)

Het aantal faciliteiten die er in 7 bijgekomen zijn t.o.v. Vista zijn marginaal en hebben meer met de (grafische) userinterface te maken dan met werkelijke programma´s.

Zo is bijvoorbeeld de calculator sterk verbeterd.

Kort en goed; Vista zou je de ´ontwikkel- cq. test-versie´ van 7 kunnen noemen.
Absluut minder geschikt voor de gemiddelde gebruiker maar zeker niet slechter.

Zelf gebruik ik beiden, beiden draaien uitstekend (vrijwel even snel en stabiel), beiden zijn even snel, en allebei mijlen sneller dan XP.