Kan je met een grafische( of wel teken) tablet het systeem besturen, net zoals bij een gewone tablet?

Je kent ze we, de tablets, een leuk hebbeding wat makkelijk is om mee te nemen. Heel leuk, maar een goede is toch vrij duur, niet zo eenyje als die van de kruidvat, maar een die veel kan.

Nu heb ikceen mini-laptop en uiteraard zijn dat geen tablets. Nou viel het me op dat er steeds meer grafische/teken tablets komen. Deze zijn bedoeld voor paint e.d. Maar windows gaat grondig veranderen qua systeem en ik ben dat dan ook van plan. Alleen vind ik het niet erg fijn om met de muis te werken in iets wat bedoeld is voor een tablet. Bovendien lijkt het me wel leuk om je systeem niet is te besturen via muis en toetsenbord, maar door iets anders. De grafische tablet was zoiets. Je moet geen dure windows tablet te kopen, maar je gebruikt toch een soort van tablet. Maar ik vroeg me af of die grafische tablet dit eigenlijk wel kan. Ik ga er niet een kopen en het blijkt dat het systeem niet kan besturen. Daarom vraag ik aan u of je het systeem kan besturen met een grafische tablet net zoals bij een gewone tablet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

niet net zo als een gewone tablet, maar de pen van een grafische tablet kan je meestal zo instellen dat hij zich gedraagt als een muis; en met een muis kan je een besturingssysteem aansturen......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe stel je dat in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is heb je software gekregen bij e tablet. Hierin is de optie te vinden waarin je kan kiezen tusen: de pen gebruiken als muis of gebruiken als pen.

Andere antwoorden (1)

Heb zelf een Bamboo tekentablet, hier gebruik je de bijbehorende pen als muis. Zitten ook twee knopjes op die functies van muisknoppen kunnen hebben. Verder heb je een paar knoppen op de tablet waar je snelkoppelingen mee kunt maken (net als een icoon van je bureaublad), op die van mijn zit ook een ronde scroll knop (niet altijd even handig. Maar dit soort tablet heeft helemaal niks te maken met een touchscreen tablet! bij een tekentablet heb je nog steeds een gewone pc of laptop nodig. Ik gebruik hem het meest voor photoshoppen en als muis (om RSI te voorkomen). De enige overeenkomsten die beide soorten tablets hebben is dat ze plat zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat het geen echte tablet is weet ik ook , ben vrij goed bekend met technische apparaten en ict. maar dit was totaal nieuw en wilde er wat van weten. Maar hoe stwl je dan in dat je het zeg maar als een soort muis kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh ja en welke heb je van bamboo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bamboo leverde er standaard software bij waarin je de functieknoppen kan toewijzen, zowel van de pen als de toetsen van de tablet. Standaard is de pen al ingesteld met de muisknop functies. Verder is de pen drukgevoelig in programma's die dit ondersteunen (zoals photoshop) waardoor je dikke en dunne lijnen kan tekenen zelfs in 1 lijn.
Wat wel wennen is, is dat in tegenstelling tot een muis je de pen het best kan optillen om snel van de ene hoek van het scherm naar de andere hoek van het scherm te gaan.
Maar na een weekje weet je niet beter.
Ook zat er software bij die mijn handschrift in o.a. Word omzetten in getikte letters (weet niet of dit nog steeds wordt meegeleverd. Ik heb een wat ouder (2 jaar) model MTE-450.
Succes met je keuze
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt