Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe installeer ik de Netgear AV500 WiFi Powerline-adapter?

Ik heb een aantal dagen geleden homeplugs besteld (dat dacht ik in ieder geval). Het Internet op de zolder werkte niet/nauwelijks dus dit leek de beste oplossing. Wifi was wel vereist aangezien wij veel met mobiele apparaten werken. Op Centralpoint.nl hebben wij uiteindelijk dit apparaatje besteld: https://www.centralpoint.nl/wlan-access-points/netgear/powerline-500-art-xwn5001-100pes-num-1577974/

Na minutenlang experimenteren heb ik nog steeds geen idee hoe ik de wifi daadwerkelijk kan gebruiken. Zoals vanzelfsprekend zit er in de verpakking ook een handleiding, maar deze "gaat er van uit" dat je al een 2e homeplug hebt! Zelf leefde ik in de veronderstelling dat er 2 geleverd zouden worden maar dit bleek niet het geval. Moet ik nu een 2e gaan bestellen (wéér €54,-) of werkt dit exemplaar gewoon niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uiteraard heb je en tweede nodig en zelfs dan heb je geen zekerheid of je signaal goed zal zijn aangezien je gebruik maakt van 2 gevoelige media.

Beter is gebruik maken van een kabel en acces point.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding