Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Met dit weer kun je je computer beter uitzetten...
serieuzer:
Voor de computer maakt het nauwelijks uit. Hooguit 'zuigt' de computer wat meer stof op als hij 24/7 aanstaat. Voor het milieu (en je portemonnee) is het aardiger om het ding ut te zetten: (stroomverbruik)
Het hangt er natuulijk een beetje vanaf: ga je plassen of koffie drinken loont het de moeite niet om uit te schakelen en weer op te starten.
Voor een langere pauze is de standby stand.
's nachts kun je de computer beter uitschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een iMac is meer gericht op beeldscherm gebruik dan servertaken dus waarschijnlijk slijtage gevoeliger op dat gebied omdat het om een beeldscherm gaat dat je niet apart uit kan zetten is het beter , speciaal juist omdat het een iMac is deze uit te zetten
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden
Een Windows-computer heeft soms rust nodig, dan moet je hem dus aanlaten. Dat heet de Idle-stand. Dan voert hij allemaal taken op de achtergrond uit. Maar een computer (dus ook een iMac), wordt steeds warmer. Hitte is slecht voor elke soort elektronica. Bij een iMac zou ik hem gewoon altijd uitzetten, als ik weet dat ik er nar korte tijd niet weer op wil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik dacht dat een iMac ook een speciale diepe slaapstand-functie had. Ik zou dat gebruiken (als ik een iMac had).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen kwestie meer van beter of niet, maar van gemak. Uitzetten is niet nodig en stukken makkelijker.
Wel is het zo dat de harde schijf eerder zal slijten als je de iMac meerdere keren per dag aan en uit zet.
Ik gebruik de toetsen option-appeltje-eject om de iMac in sluimerstand te zetten. Ik heb ingesteld dat ik na een bepaalde periode mijn wachtwoord weer moet invullen. Meestal zet ik de iMac eens in de maand uit, als ik bijvoorbeeld een hele dag er niet aan werk omdat men wel aanraadt zo heel af en toe een re-start te doen.
Ik doe het al jaren en jaren zo met mijn Apple producten.
En het is nog steeds een heerlijkheid even op de spatiebalk drukken en je hebt het tot je beschikking en alle programma's waar ik mee aan het werk was.
Dus doe wat je prettig vind, zou ik zo zeggen.

De link geeft een korte uitleg: http://www.mac13.nl/mac-tips/hardware/1094uitzetten.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding