Kan het zijn dat mijn pc slomer is met dit warme weer?

Hij is echt een stuk trager.. Nu is het hier ook wel héél warm in deze kamer...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Heb ik ook gehad. Had de computer onder een tafel staan, onder een deel van het dak, wat niet geisoleerd was. Snik heet in die kamer. Eerst werd hij heel traag, en toen klapte hij uit. Ik heb de systeemkast opengeschroefd en een ventilator ervoor gezet. Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maak er een antwoord van en je krijgt +1

Het beste antwoord

Nou bij deze dan ;-)

Heb ik ook gehad. Had de computer onder een tafel staan, onder een deel van het dak, wat niet geisoleerd was. Snik heet in die kamer.

Eerst werd hij heel traag, en toen klapte hij uit. Ik heb de systeemkast opengeschroefd en een ventilator ervoor gezet. Probleem opgelost.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan idd voorkomen als je pc ergens tussenstaat waar het met normaal weer wel voldoende lucht aanzuigt maar als het erg warm is kan ie niet voldoende koelen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Omdat ie normaal koele lucht zuigt en nu dus warme lucht dus hij koelt niet optimaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan goed. Tegenwoordig kunnen cpu's makkelijk schakelen tussen verschillende snelheden. Dit is voornamelijk om energie te besparen wanneer de cpu niet veel gebruikt wordt maar het wordt ook ingezet als bescherming tegen oververhitting (minder energieverbruik betekent minder warmte ontwikkeling).

Maar als dit bij warm weer gebeurt geeft dat wel aan dat je pc al op het randje zit bij koeler weer. Dus dan wordt het tijd de koelvoorzieningen van je pc onder de loep te nemen. Vaak is een hoop op te lossen met het verwijderen van stof binnenin de pc. Denk trouwens ook aan de voeding die dingen worden vaak nooit schoongemaakt laat staan in de zin van openschroeven en uitzuigen terwijl dat de levensduur flink kan verlengen (een te warme voeding zal echter niet de pc trager maken, die zal eerder gewoon uitvallen, mogelijk door schade als een overtemp beveiliging ontbreekt of niet goed werkt). Wat andere onderdelen losschroeven om er beter bij te kunnen is ook geen overbodige luxe. Ben al vaker gewoon dekentjes stof tegengekomen onder de fan van een koelblok die zuig/blaas je echt niet zomaar ff weg zonder de fan los te halen.

Veel kant en klaar pc's zijn voorzien vd "bare minimum" aan koeling. Het kan dus ook voorkomen dat er gewoon meer fans in je kast moeten of dat zelfs een geheel andere kast aan te raden valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan heel goed mogelijk zijn. Het kan ook nog voorkomen dat je pc heel veel geluid en gerammel maakt enzo. komt door de hitte ;)