ik heb een internetverbinding van 6mb met router. aanvankelijk kreeg ik dat ook, maar de laatste maanden kom ik niet boven de 3 mb uit, hou kan dat?

als ik erover klaag bij mijn provider, krijg ik te horen dat het aan de drukte op het net ligt, maar dat lijkt me een kletsverhaal, omdat het eerst constant rond 6mb was, en nu constant rond de 3. ik heb de router al diverse malen gere-set, maar dat helpt niet.

Toegevoegd na 1 uur:
aan de kabel of draadloos, maakt niets uit

Toegevoegd na 6 dagen:
ik ben er inmiddels zélf achter gekomen wat het euvel is: als ik de router oppakte om de resetknop te zoeken, viel het me op dat het apparaat nogal warm was, ik heb er een ventilator opgezet en binnen enkele minuten had ik mijn snelheid terug! vraag me niet hoe dat komt, maar ik ben al blij dat ik de snelheid krijg waar ik recht op heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Geef niet op (de aanhouder wint). Stuur gewoon steeds weer mailtjes bv elke 48u als je binnen die tijd geen reactie hebt + klacht als reacties achterwegen blijven of te lang op zich laten wachten. Ga geen dure service nummers bellen + zo heb je alles zwart op wit + je kunt rustig je gedachten ordenen in tegenstelling tot telefonisch contact. Laat je ook niet afwimpelen als ze besluiten jou te bellen (zeg bv geen tijd te hebben en verwijs ze naar je email adres).

Heb zelf net ook dik een maand bezig geweest om door die standaardsmoesjes vd provider heen te prikken en ze tot actie aan te zetten. Eindelijk is de lijn onderzocht door de netwerkbeheerder en staat er nu een aardig acceptabel signaal op de lijn (abbo 20/2 (down/up in mb), haalde in eerste instantie 10/1, later halverwege april 7,5/1 nu 15/1).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de vraag is of de verbinding met of zonder draad is? kan enorm verschillen namelijk