Hoe kan ik met 1 simpele toetsencombinatie het scherm dat ik heb openstaan onderaan de balk zetten ?

Normaal kan je met de muis op "-" klikken, maar ik wil graag de methode weten om dit met een toetsencombinatie te doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
En dit in "Vista".

13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Met één toetsaanslag lukt het niet, wel met net wat meer:

--  Druk op Alt-Spatie.
--  Druk op de N (van Minimaliseren - zie het menuutje).
Cryofiel
13 jaar geleden
In windows 7: Windows + Pijl omlaag

Toegevoegd na 6 minuten:
vista:
alt = spatie + n, volgens http://www.lytebyte.com/2008/01/31/how-to-minimize-and-maximize-windows-using-keyboard-shortcuts-in-xp-and-vista/

Mijn XP accepteert de shortcut.

Tevens staan hier andere shortcuts.

Toegevoegd na 7 minuten:
[gekopieerd, in het engels helaas: ]
So here are the keyboard shortcuts for minimizing and maximizing a Window:
To minimize all the windows you can use the keyboard shortcut Windows Key + M or you can also use show desktop (Windows Key + D). I prefer the shortcut for show desktop as you can press it again to show the last active window.

To minimize only the active window, press alt + spacebar and then press N.

Sometimes when you open an application and if it opens by covering only half of the total window size and if you would like to maximize it, you can use the shortcut keys alt + spacebar and then X.

To close an active window, press alt + Spacebar and then C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je eens kunnen verdiepen in Texter.

Hiermee kun je zelf sneltoetsen maken, bijvoorbeeld ALT+1 om de dingen uit te laten voeren die Cyrofiel net zei:
Met één toetsaanslag lukt het niet, wel met net wat meer:
— Druk op Alt-Spatie.
— Druk op de N (van Minimaliseren - zie het menuutje).

Heel handig programmatje en best makkelijk te begrijpen.
Toetsen als Control, Alt of andere windowstoetsen kun je door middel van een # of !

Special Characters in Texter Script mode
Texter special character Keyboard equivalent
# Windows key
! Alt key
^ Control key
+ Shift key
So in the example above, ^c is the same as Ctrl-C (copy).

Ik gebruik het veel voor aanvullen van teksten. Ik moet wel 100 keer per week het woord "communicatie" typen, nu typ ik alleen "com-" en dan wordt de rest van het woord aangevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed programma. Je moet je wel bedenken dat dat alleen functioneert op de computer waarop je dit installeert. Zit je aan een andere computer, dan werken al jouw vertrouwde sneltoetsen niet meer. Ik houd het daarom liever bij de standaard sneltoetsen. Die werken overal. Maar goed, da's maar net wat je persoonlijke voorkeur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, als je alles goed op je eigen laptop of desktop dan werkt het super. Als je elke dag achter een andere computer zit is het iets minder praktisch :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is Texter wel op een USB stickie te installeren als Portable app en dan ben je er ook...