Brother Printer (750cw) draadloos. Pc ziet hem als offline tot ik hem weer verwijder en een nieuwe installeer. Hoe houd ik hem online voor de pc?

Nadat ik hem dus opnieuw heb ingesteld print hij prima. Tot de volgende dag. Als ik dan weer wil printen ziet hij de printer weer als offline en moet ik het hele proces weer herhalen. De printer en de pc staan niet altijd aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Hierbij het antwoord van Brother zelf:
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/nl/nl/faq/faq/000000/002500/000086/faq002586_000.html?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=dcp750cw_eu&Cat=114

Zo te zien gaat het er vooral om dat de printer een vast IP-adres krijgt en dat er in RAW geprint moet worden.
Zorg ervoor dat ook je PC een vast IP-adres heeft.

Dat URL stond hier:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/eu/nl/nl/faq/faq_list.html?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=dcp750cw_eu&Cat=114

Installeer de nieuwste drivers (dus niet die van de CD) als je dat nog niet gedaan had:
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/nl/nl/model_top/colormfc/dcp750cw_eu.html?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=dcp750cw_eu

Verder heeft Windows7 een standaardinstelling die ervoor kan zorgen dat na 15 minuten een netwerkverbinding verbreekt (met name als er een wachtwoord nodig was voor de verbinding). Dat wordt dan googlen als dat het probleem is (na precies 15 minuten), want daar weet ik op dit moment niet de oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit lijkt me de beste oplossing. Het is niet na 15 minuten. Ik moet me hier wel echt goed in gaan verdiepen dan, en dat lukt me nu niet. Bedankt voor het antwoord.