hoe blokkeer ik iemand op outlook?

Een website stuurt telkens spam en hoe kan de spam niet meer in m'n postvak IN komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedrijven die spam sturen zijn verplicht in de mail een link op te nemen waarmee je je kunt uitschrijven. Vaak staat die in kleine lettertjes onderaan. Klik en schrijf je uit. Dan moet het daarna over zijn.
Staat er geen link, of stoppen ze niet? Dan aangifte doen bij politie. Maar dit heb ik nog niet meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Stamper: Aangifte doen bij de Politie? En dan? Denk je dat de Chinees die ergens vanuit een schimmige buurt in Hangzhou opereert hiervan weerhoudt om met spammen te stoppen?? Fijne tip overigens van je om de link aan te klikken om je uit te schrijven, hierdoor bevestig je eigenlijk dat er een levend persoon achter de email schuilt, en daar zijn de spammers precies op uit, deze reacties komen op een andere lijst die weer voor een veel hogere prijs aan meer draagkrachtige spammers wordt verkocht... Het is mij helemaal duidelijk dat je het nog nooit meegemaakt hebt... reageer dan niet als je ergens geen verstand van hebt....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel je outlook.com van Hotmail?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jAck is dat zo van dat uitschrijven? Ik doe dat vaak maar dat kan ik beter niet doen dus?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Vrouwe, stel dat ik steeds nieuwsbrieven van Blokker, Ikea of Jumbo zou krijgen (gewoon voorbeelden hoor) dan klik ik echt op de link: uitschrijven. Dat kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Vrouwe70: Je kunt dat gerust doen zolang die die nieuwsbrieven vertrouwd op de herkomst ervan en persoonlijk geadresseerd... Dus bonafide leveranciers van goederen moet een goede staat van dienst kun je vertrouwen, maar daar gaat mijn reactie niet over... Spam is ongeadresseerde reclame, en dus per definitie onbetrouwbaar.
Amadea
9 jaar geleden
Als je Outlook Mail gebruikt hoef je alleen maar even met de rechtermuisknop op het bericht te klikken, en dan kun je aangeven dat het Ongewenste mail is en de afzender moet worden toegevoegd aan de lijst Geblokkeerde afzenders.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier kun je klagen: https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

Antwoorden (3)

Als je rechtsklikt op een dergelijk emailtje kan je hem selecteren als ongewenste mail. Hierbij kan je ook nog aangeven of dit alleen voor dat emailadres geldt of voor het hele domein. Dat laatste is handig omdat veel websites telkens een andere alias gebruiken. Echt blokkeren doe je het dus niet, dat is niet mogelijk, maar op deze manier hoef je de mail in ieder geval niet meer te zien en te deleten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je Outlook.com gebruikt:
Sleep het bericht van Postvak naar je map “ongewenst”
Zet een vinkje in het vierkantje
Boven in de blauwe balk verschijnt “Blokkeren”
Klik op Blokkeren en nogmaals in het vak “alles blokkeren”.
De afzender van deze spam komt niet meer bij je binnen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had deze reactie al eerder geplaats. Maar op de vraag of er Microsoft Outlook of Outlook.com bedoeld wordt, is niet beantwoord door @Computerman.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geplaats = geplaatst
Ik doe het altijd op de volgende manier

Bericht afzender selecteren, dus blauw maken
Dan boven naar bericht - Afzender blokkeren
Dan wordt die e-mail verwijderd en komt de afzender in een lijst te staan
Met de geblokkeerde afzenders
Groet - Jan v d Aa