Broer zet de pc uit onder t installeren van updates, nu start hij niet meer op, in geen van de mogelijkheden. Hoe kan ik dit verhelpen?

Toegevoegd na 23 minuten:
hij start dus ook niet op in de veilige modus hij blijft steeds terug keren naar dit scherm, en de windows cd start hij ook niet op

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Nee, das ook niet slim... :-) nooit meer doen!

Je kan proberen de pc op te starten in de veilige modus, als je geluk hebt doet ie het weer goed.
zo niet, systeem herstel vanaf de windows cd doen, dan is het probleem opgelost met minimale schade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zowel veilige modus het niet doet en de herstel cd van windows ook niet, denk ik dat er een specialist naar moet kijken.
Je kan even een computerwinkel bellen en je probleem voorleggen, misschien kunnen ze je met telefonische adviezen ook wel verder helpen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gokje, je Windows register is nu corrupt. Dat stond waarschijnlijk open toen de pc werd afgesloten.

Ga nu niet formateren, dan raak je de gegevens kwijt. En die staan nog gewoon op de harddisk.

Aanpak 1)
Haal de hd uit de kast en plaats deze als slave\ extra hd in een andere computer. Haal nu eerst alle waardevolle data van je hardisk. En zet die als kopie op de andere computer (denk aan je privacy!).

Plaats daarna de hd weer terug in je eigen computer!

Kun je nu de boot volgorde in de BIOS aanpassen zodat de computer EERST wil starten vanaf de recovery cd-rom?

Mogelijk kun je nu een restore proberen.

Optie 2)
De korte klap:
Koop een nieuwe hardisk vervang hiermee de corrupte installatie. Plaats de eerste harddisk als secondary en kopieer de data terug. Formateer de oude hd en klaar ben je.

Opmerking:
De gemiddelde dozenschuiver kan je hiermee NIET helpen. Vraag anders gewoon even wat de persoon van plan is, dan krijg je wel of geen vertrouwen in de aanpak.

De normale aanpak in een computer winkel is een format en schone installatie erover. Recovery is voor de meeste klanten namelijk te kostbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga naar herstelpunt van windows.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je Vista? Download dan op een andere computer de Vista recovery disk:
http://neosmart.net/blog/2008/download-windows-vista-x64-recovery-disc/

Brand het met Nero of ander programma en start me de cd op: http://www.c4consulting.com.au/downloads/1Vista%20sp1%20repa­irONLY%20disk.iso

Opgelet: dit is géén volledige vista maar een repair cd van vista.