Met welk programma kun je een .SRT bestand omzetten in een .MP4 bestand?

Het gaat om een SRT bestand van ongeveer 20 minuten die ik moet omzetten in een MP4 bestand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Heel simpel je verandert de naam gewoon van .srt naar .mp4. Maar goed daar heb je verder geen fluit aan. Een srt bestand is gewoon een tekstbestandje met ondertitels erin (is ook gewoon te openen met het kladblok in win). Dus zinnen met timestamps.

MP4 is een container waar je een audio en video stroom in kunt samenbrengen.

Ik weet niet precies wat je wilt. Een tekstbestandje kun je iig niet zomaar even omtoveren in een video bestand.

Als je een videobestand hebt waar een srt bij hoort is het wel mogelijk deze te hardsubben dus dat je de ondertiteling onderdeel maakt vd videostroom. Zo zijn er nog wat mogelijkheden, ik hoor wel wat precies de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat gaat niet want het zijn 2 verschillende extensies. MP4 extensie is voor een film, een srt extensie is voor de ondertiteling. Dus het SRT bestand is de ondertiteling van je filmpje (dat mp4 bestand ;))
11 jaar geleden
Jouw vraag is niet echt duidelijk maar ik denk dat je bedoeld dat je eem .srt bestand hebt van een avi bestand en dat wil je syncen met een mp4 bestand. Omzetten gaat dus niet. Wat je wel kan doen is dat str bestand openen in sub. workshop of in BS Player en dan handmatig tekst kopieren en plakken in een andere bijv. engelse versie van een mp4 bestand (x264) maar dat gaat wel even tijdje duren. Met andere woorden kijk dat mp4 serie in het engels of wacht maar tot dat een nl versie is van mp4 bestand.