Hoe verwijder ik een partitie op mijn Macbook?

Ik heb mijn MacBook gepartitioneerd. Op het ene staat OS X en op de andere staat Windows XP. Hoe haal ik die van Windows XP weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dan toch iets wil verwijderen doe dan maar OS-X, XP verwijderen moet je nooit doen, is de beste besturing die er ooit gemaakt is.

Antwoorden (2)

Naar het bootcamp programma gaan en daar kiezen windows verwijderen. Dan is alles weg en heb je weer 1 schijf. Ofwel de installatiecd insteken en dan opstarten en c ingedrukt houden. In die balk bovenaan moet normaal ook help of hulpprogrammas staan. Hier kies je: schijfhulp ofzoiets en verwijder je de partitie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier de link naar de hulp pagina van Apple om dit te doen:

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/15554.html

Je kunt ook met het Schijfhulpprogramma (in /Programma's/Hulpprogramma's) de partitie verwijderen en weer te formatteren voor MacOS.