Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je beltegoed nodig bij een MIFI router?

Ik zag een keer op internet een MIFI router van KPN.
Daar moet je een SIM kaart in doen.
Moet daar beltegoed op staan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
554

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor de interne/onderlinge verbinding (LAN) heb je geen beltegoed nodig (zelfs geen simkaart). Voor de verbinding naar buiten toe (WAN) oftewel internet, moet er wel beltegoed op staan. Althans, data-tegoed, voor zover deze wordt gescheiden. Want hij (MiFi router) maakt gebruik van 3G en/of 4G data-verbinding van de simkaart.

Als ik jou was zou ik een universele MiFi router kiezen (die niet is gebonden aan een provider, oftewel simlock vrij) zodat je zelf vrij kan kiezen van welke provider je de simkaart (oftewel data-tegoed) inkoopt. Een ander tip is om te kiezen voor een 4G MiFi router (geen 3G, gezien dit zo traag als stroop is als je gaat internetten op je laptop of PC).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U kan/mag gewoon prepaid data-tegoed hebben (dus zonder abonnement). Alleen kom je dan veel duurder uit per MB. Daarbij loont het om te zoeken naar de (prepaid)provider die bij jouw surfgedrag past.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding