Wat zijn nu precies de voordelen van het gebruik van Skype? En wat de nadelen?

Ik word van alle kanten gepusht om dit te gaan gebruiken. Waarom zou ik wel? Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik heb veel familie in het buitenland, sinds we allemaal skype gebruiken, zijn de onkosten die gemoeid gingen met die kontakten bijna nihil geworden, daarbij is het heerlijke van skype dat je er bewegend beeld bij hebt via de camera.
Ik vind het een geweldige vondst, zou niet meer zonder kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Onze zoon woont in de VS en zo kan ik gratis met hem praten en met beeld.Nadelen weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voordelen van skype:
Je kan uren met andere skype-gebruikers gratis bellen. Je kan het net als msn gebruiken om berichten te versturen.
Met als grootste voordeel dat bellen naar en vanuit het buitenland ook (bijna) gratis is. Je betaald alleen het internettarief. Als je op vakantie bent hebben de meeste internetcafe's skype geïnstalleerd. En kun je even zeer goedkoop naar huis bellen.

De nadelen van skype:
Kan soms net teveel ruimte in beslag nemen op je computer.
Als je geen headset hebt, maar een speaker kan iedereen meegenieten met je gesprek.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met het bellen via skype naar gewone nummers onder betaling. Dus daar kan ik niks over zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een concurrent van skype geinstalleerd en bel gratis naar huis.Zit veel voor mijn werk in het buitenland maar telefoneer elke dag redelijk lang naar huis. Eerste prioriteit voor een hotel is internet verbinding! Zelf vond ik het nadeel van skype dat de verbinding overbelast was. Daardoor regelmatig slechte verbinding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke concurrent?als ik vragen mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voipbuster, skype was 2 jaar geleden slechter.Waarschijnlijk teveel gebruik van gemaakt.Ik weet niet hoe skype tegenwoordig is.Ben tevreden over voipbuster zeker omdat ik gratis naar nederlands vaste net kan bellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voipbuster gebruik ik ook al jaren ,perfect programma,om naar het buitenland te bellen,en om naar nederland te bellen,en vooral omdat nog niet iedereen skype heeft in het buitenland,maar wel vaste telefoonaansluiting.
Als je familie in het buitenland hebt is het een zegen, je kan niet alle weken eens naar de andere kant van de wereld reizen maar met skype kan je gratis met elkaar praten en ook zien.
Als je niemand in het buitenland hebt zou ik het ook niet plaatsen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik al jaren skype,en zie geen enkel nadeel alleen maar voordeel.
en het mooie is gewoon dat als meerdere familieleden of bekenden van je ook skype hebben,je allemaal met elkaar tegelijk kunt praten.
je opent dan een vergadering,en kunt terwijl je met iemand praat,meerdere mensen bellen en hun erbij halen.