ik heb 2 computer's thuis staan, met beide een licentiesticker, maar geen cd bij gekregen. Hoe moet ik de pc's nu opnieuw installeren?

Hallo,

ik heb 2 computer's thuis staan, met beide een licentiesticker, eentje voor windows 7 home premium, en eentje met windows 7 proffesional.
Nu wil ik deze 2 computer's opnieuw gaan installeren met windows 7, maar heb hier geen dvd bij gekregen volgens mij. Ook staanj er geen recovery's op de pc's. hoe moet ik dan nu aan een windows 7 dvd komen, om windows 7 opnieuw te installeren. Ik heb iets gehoort over een OEM of OPK cd, klopt dit?

Groetjes,

Remco

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

effe torrentje pakken met de juiste versie (geen crack gevallen nemen)
Er zijn echte wel gehele legale iso,s te vinden

Let er op juiste versie en natuurlijk dutch versie, 64 bits !!!!
(tenzij op de licentiesticker anders vermeld staat)
je mag ook gerust de dvd van de buurman lenen
eventueel daar een kopie van maken met een brandprogramma (kan je beter achteraf doen)

Let wel, het kan zijn dat de key die je hebt bij het opstarten van de dvd niet werkt
dan zou je wel het serienummer van de buurman moeten weten om door de setup te komen hiet wil een crack sleutel ok nog wel eens helpen, maar die kan je beter niet gebruiken om te activeren
als je gaat activeren de juiste sleutel te nemen
Dus wees voorzichtig met activeren anders heeft je buurman misschien een probleem ?

Maar volgens mij is dat laatste wat ik vertel eigenlijk verleden tijd.
dus dvdtje lenen/branden is geen enkel probleem.

have fun installing
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel ;)

Andere antwoorden (2)

Om de kosten te drukken kan je zoeken naar iemand die het op dvd heeft staan. Je zou het ook op het internet kunnen proberen. Mits je je eigen licentie gebruikt is dit volkomen legaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets wat officieel geld kost gratis downloaden is illegaal.
En je kan maar 1 productcode (en dus licentie) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een os dvd is generiek. je betaalt de licentie. als je die hebt is er.niets illegaals aan
Reddie
11 jaar geleden
@WDHBGS, hij heeft 2 licenties (betaald !), dus niets illegaal.
Ten eerste kun je vd fabrikant vaak recovery dvd downloaden en anders elders op internet. het kan ook zijn dat er een verborgen recovery partitie op je pc staat en kunt recoveren net bijv f8. check website fabrikant