Mijn emailadres is gekoppeld aan het emailadres van mijn dochter en ik wil dat ongedaan maken?

Mijn emailadres is gekoppeld aan het emailadres van mijn dochter zodat als ik mijn wachtwoorden verander dat zij daar ook bericht van krijgt maar ik wil dat niet meer.Hoe kan ik dat ongedaan maken?Dank alvast voor de uitleg :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Of het mogelijk is om de beide ID's weer te ontkoppelen weet ik niet, maar áls het mogelijk is zou het op dezelfde plek moeten kunnen waar je accounts ook kan koppelen. Daarvoor moet je online inloggen bij Hotmail:
https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1334742352&rver=6.1.6206.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1043&id=64855&mkt=nl-NL&cbcxt=mai&snsc=1

Rechtsboven ga je met je muis op je inlognaam staan en kiest voor Account. Nu kom je op de pagina die je op de afbeelding ziet. Onder Andere opties > Gekoppelde ID's. Daar kun je koppelingen tussen accounts aanbrengen en dus wellicht ook weer ongedaan maken. Ik probeer niet of het mogelijk is, want misschien kan ik zo'n koppeling niet meer ongedaan maken. Als het niet lukt zit er niets anders op dan dat één van jullie beiden een nieuw e-mailadres aanmaakt...
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De koppeling kun je weer ongedaan maken. Heb ik net even getest. (Heb toch accounts zat.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk alleen dat gekoppelde IDs niks met het "probleem" te maken hebben. Ik kan 't alleen niet meer even snel testen, want ik ben 't adres van m'n zojuist aangemaakte testaccount kwijt haha
Pieter2011
12 jaar geleden
Nou, ik ben heel benieuwd... Je zou best eens gelijk kunnen hebben met je antwoord!
Er wordt volgens mij niet automatisch een mailtje naar je dochter gestuurd wanneer jij je wachtwoord verandert. (Dat heb ik net getest en dat gebeurt dus niet.) Wat wel kan, is dat als jij je wachtwoord niet meer weet, dat er dan een mailtje naar je dochter wordt verzonden, waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Dat kun je als volgt wijzigen.

Ga naar hotmail.nl of live.nl en log in met je emailadres en wachtwoord.

- Klik rechtsboven op je naam

- Kies "Accountservices"

- Klik onder het kopje "Accountbeveiliging" op het linkje "beheren" achter de optie "Beveiligingsgegevens"

- Klik onder het kopje "Alternatief e-mailadres" op het linkje "verwijderen" bij het e-mailadres van je dochter.

- Voeg eventueel een eigen alternatief adres toe door op "Nieuwe toevoegen" te klikken. Of voeg je mobiele nr. toe door op "Nieuwe toevoegen" onder het kopje "Mobiele telefoon" te klikken. Op die manier kun je dan zelf je wachtwoord herstellen.