Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

upc box aansluiten op me 27'' imac?

mijn ouders hebben beneden op de tv een upc box voor zenders voor op de tv. nou zou ik graag willen weten of het ook mogelijk is om zowel die upc box te gebruiken voor de tv beneden als alle zenders te kunnen linken/streamen naar mijn imac ''27 (heb ergens gelezen dat het alleen op de 27'' kan) nu ben ik benieuwd. hoe? heeft iemand er ervaring mee? met een speciaal stickje van de upc? of een kabeltje? ik heb werkelijk geen idee.

dankjewel:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

UPC heeft geen "stickje" waarmee dat kan, en er is ook geen simpel kabeltje voor. Sowieso kun je niet alle zenders streamen, de mediabox kan maar 1 kanaal tegelijk decoderen, en als je een DVR hebt kun je een ander kanaal opnemen op de harde schijf in de decoder. Ik denk dat het jouw bedoeling is om een ander kanaal te kijken dan jouw ouders, en dat gaat niet lukken.

Toegevoegd na 20 minuten:
n.a.v. je reactie, ik vind "lekker TV kijken op m'n iMac" toch iets heel anders dan "hetzelfde kanaal kijken als mijn ouders beneden". En als zij zappen dan zie jij ook ineens een ander kanaal.

Wil je per se ook kanalen zien die alleen in het digitale pakket zitten ? Zo niet, dan zou je een coax-kabel kunnen trekken naar je kamer (dus ergens moet je de UPC kabel al splitten, ik weet niet waar dat het handigst is in jullie situatie). Er zijn USB sticks die het analoge signaal kunnen capturen en tonen op het scherm, maar ik weet zo niet welke ook werken op de iMac.

Toegevoegd na 44 minuten:
Uit je reactie op Beer56's antwoord maak ik op dat je al een coax kabel hebt liggen ? Dan zou je een 2e mediabox kunnen bestellen voor 4 euro per maand; die moet je dan wel op je TV aansluiten, anders moet je nog steeds een capture stickje kopen om het op je iMac te kunnen zien.
(Lees meer...)
gvrox
13 jaar geleden
Digitale settop boxen zoals die van UPC en Ziggo kunnen maar 1 TV per box van onafhankelijk signaal voorzien. Voor extra TV's moeten dus extra settop boxen gehuurd worden bij de kabelaanbieder.

Wat wel kan is met een zgn. HDMI splitter een 2e TV aansluiten die elders in de woning staat maar dan krijgt die TV hetzelfde signaal als de 1e TV. De 2e TV kan niet onafhankelijk van de 1e TV naar een andere zender worden overgezet.

De iMac 27" is geen TV toestel maar een TFT beeldscherm met 'n PC van Apple en beschikt niet over HDMI ingangen. Het beeldscherm heeft wel een DVI ingang maar die kan niet overweg met digitale TV.
Dus op die manier kan het al helemaal niet.

Het digitale TV signaal is wezenlijk anders dan de digitale structuur die PC's en Apple iMac's gebruiken (niet compatibel) dus niet geschikt om zonder speciale hardware op de PC te gebruiken.

Om toch van het signaal van de settop box gebruik te kunnen maken zul je dan een speciale digitale TV adapter voor de Apple machine moeten kopen. Er zijn USB uitvoeringen voor die HDMI signalen omzetten naar SVGA/DVI.
Maar dan nog kun je niet zelf de TV kanalen wijzigen zonder steeds naar de settopbox te moeten lopen.

Als alternatief kun je wel altijd streaming TV kijken via het internet, aanbod genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing