(Bestaat er een) UTP wandcontactdoos met RJ45 Ingang?

UTP wandcontactdoos met RJ45 Ingang?

Ik wil graag een UTP wandcontactdoos (zodat ik dus een UTP kabel gewoon in kan pluggen zoals een normale stekker in een normaal stopcontact).

Echter zoek ik het niet om aan de achterkant van de doos de UTP kabel te strippen en de losse draadjes aan de goeie connectors te zitten pielen.

Dus is mijn vraag, zijn er UTP wandcontactdozen met aan de achterkant een RJ45 ingang, zodat ik een kant-en-klare UTP kabel met RJ45 connector hier zowel aan de voor als achterkant in kan pluggen?

Dan wordt het in principe gewoon een koppelstuk, (https://www.allekabels.nl/stekker-doos-en-krimptang/188/1052958/netwerk-koppelstuk-cat5-utp-rj45.html?gclid=EAIaIQobChMI7MHG_4qc2AIVChMbCh0mvgwaEAYYASABEgKu1PD_BwE ) in de vorm van een wandcontactdoos.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
3.9K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als wcd ken ik ze niet. Is ook.niet handig aangezien voor wcd meestal de kabel (en dan incl. Plug) door een buis moet en op lengte moet worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben het niet tegen gekomen en ik zou het wel een goed idee vinden. En juist deze oplossing zorgt voor een zeer hoogwaardige verbinding voor de doe-het-zelver met weinig kennis.

Antwoorden (1)

Ik begrijp dat je graag een "mooie" oplossing wilt waarbij je gemakkelijk even een ethernetkabeltje in een WCD steekt naar bijv. je laptop. Daarnaast lees ik in de toelichting op je vraag over Cat 5e kabel en koppelstukjes om een ethernetkabel te verlengen. Wil je dit heel graag dan zeg ik: neem een "blinde WCD-plaat" waarin je een koppelstukje lijmt. Als je handig bent wordt dat heel mooi.
Maar....... Dit soort oplossingen zijn niet echt Gigabitproof en ook niet echt 2018-proof!

In het luxe-segment van renovatieverbouw (€50K+ verbouwing) worden inmiddels, waar nodig, aparte leidingen gefrased voor ethernetkabel, per kamer. Op 20/30 cm afstand van de bedrading voor 230V. Met als eindpunt een powered 5 poorts Gigabit ethernetswitch (te koop voor nog geen €15,-).En de kabel? Cat 7a.

Gigabitsnelheid krijg je met goede kabels en slimme kastjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
2018-proof? Dat garanderen we niet meer maar een betere kabel is gemakkelijk vervangbaar, een 10Gb hub kost nog minder moeite als de kabel dat toelaat.