Je zult het bijna niet geloven, maar de gemiddelde leeftijd van de gamer is volgens een onderzoek uit van vorig jaar 37 jaar! Daar vallen dus fanatieke gamers onder, maar ook de nauwelijks fanatieke gamers en dat heft elkaar aardig op. Je kunt dus rustig aannemen, dat de gemiddelde leeftijd van de fanatieke gamer ook in die buurt ligt.

Er is een opmerkelijke ontwikkeling gaande; de gemiddelde leeftijd van gamers wordt steeds hoger.
In dit bericht uit 2002, kun je lezen dat de gemiddelde leeftijd toen 27 jaar was...
http://www.gamer.nl/nieuws/16564/gemiddelde-leeftijd-gamers-stijgt-rap

en hier heeft men het over 32 jaar:
http://www.gamer.nl/nieuws/58476/onderzoek-gemiddelde-leeftijd-gamers-32-jaar

Hier ook nog een aardige uitleg hoe dat komt:

"Uit een onderzoek van het 'ESA', oftewel Entertainment Software Association, is gebleken dat de gemiddelde leeftijd van alle gamers 37 jaar is. Wij van PowerPlay hebben daar een perfecte uitleg voor om dat cijfer bij te staan. Zo begin je van kleins af aan normaal gezien al spelletjes te spelen en eenmaal je de smaak te pakken hebt gekregen, ben je een rasechte gamer geworden. Die hobby probeert iedereen zolang mogelijk uit te oefenen tot je sociale leven meer en meer van je tijd gaat innemen. Zo denken we aan vrouwen, kinderen en werk, waardoor gamen na een tijdje onderaan de lijst geraakt. Dus tijdens die periode valt het gamen nagenoeg weg, maar eenmaal de kindjes groot beginnen worden, neem je met trots je console(s) boven en beginnen al je gevoelens voor games terug te komen. De leeftijd van 37 jaar klinkt dus vrij normaal achteraf gezien."

http://www.powerplay.be/nieuws/gemiddelde-leeftijd-gamer-is-37-jaar