Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke bestaande onderzoeken marketing methodes of tools zijn er beschikbaar om een winstgevend puzzel smartphone spel te kunnen realiseren?

Beste,

Ik ben met een afstudeer scriptie bezig en heb als onderzoeksvraag: Welke bestaande onderzoeken marketing methodes of tools zijn er beschikbaar om een winstgevend puzzel smartphone spel te kunnen realiseren?

Ik bedoel bijvoorbeeld tools of methodes zodat je erachter komt of jouw idee al bestaat(websites etc) en wat betreft marketing, bepaalde tools om tot een goede marketing strategie te komen.

Ik begrijp dat ik wellicht aan de verkeerde experts deze vraag stel, maar ik zou er absoluut een vergoeding voor willen betalen. Ben al weken opzoek naar goede informatie en weet behalve het contacteren van experts geen andere uitweg meer.

Ik hoop snel reacties binnen te krijgen.

Bedankt alvast voor jullie tijd!!

Met vriendelijke groet,

Katarina van Dam

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het is maar te hopen, dat je niet in je afstudeerscriptie gaat schrijven, dat er er tools of onderzoeken zijn die aangeven of een bepaald spelletje winstgevend zal zijn. Want dat is onmogelijk. Niemand kan bepalen of iets winstgevend wordt, ook geen tool, methode of onderzoek.

Het op de markt brengen van zoiets is een gok, en je hebt er naast lef en inzicht ook een berg geld voor nodig.

Er is hier een vrij gebruikelijke volgorde voor nodig:
- je bedenkt iets en je ontwikkelt de basisvorm.
- je verdiept je in die wereld, en je struint het hele internet af, of zoiets al bestaat.
- je probeert het in kleine kring uit, b.v. met je vrienden en je brengt verbeteringen aan.
- je probeert investeerders te vinden voor jouw plan om de puzzel of het spel op de markt te brengen.
- krijg je nergens geld los (ook niet bij de bank), dan weet je al bijna zeker dat het niets wordt.
- krijg je wel geld los van diverse investeerders, dan wordt de kans al wat groter dat het iets wordt. Met het bijkomende voordeel dat niet alleen jij de pineut bent, als je puzzel flopt, maar ook de investeerders.

Een winstgevende puzzel in de markt zetten is nèt zo moeilijk als een nieuwe cup-a-soup introduceren. Dat laatste mislukt ook vaak, en in de ICT zit er nog veel meer gebakken lucht. Je moet dus echt een geniaal idee hebben, de markt èn de trends ongelooflijk goed kennen, en vooral goed tegen je verlies kunnen. Als je ideeen goed zijn, dan lukt het misschien de 5e keer wel, door alle ervaringen die je hebt opgedaan van de vorige keren dat het niet lukte.

Geen vrolijk verhaal, maar hopelijk heb je er toch iets aan. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing