Hoe stream ik foto's van Windows PC naar mijn iPad?

Heb een Windows 7 PC en een iPad. Ik gebruik tevens een draadloos Wifi netwerk waarop beide apparaten op 'draaien' en verbinding met internet maken.

Aan mijn pc heb ik een externe HD hangen van 1 TB (1000 GB) Hierop staan veel foto's, video's en documenten.

Deze zou ik graag op mijn iPad willen bekijken en afspelen.

Deze passen natuurlijk niet allemaal op mijn iPad met het beperkte geheugen. Voor iTunes synchronisatie heb ik dus te weinig geheugen op mijn iPad.

Bestaat er een mogelijkheid om de foto's en video's van de externe HD toch te bekijken op mijn iPad?

iCloud is geen optie want het werkt bij mij voor geen meter.
Is wellicht 'Dropbox' dan een goed alternatief of zijn er misschien ook nog andere (betere) oplossingen?

Het zou toch mogelijk moeten kunnen zijn om dit op een niet al te moeilijke manier te kunnen realiseren?

Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

als je al je data backupt via backupmypc dan kun je op je iPad een app installeren (Livedrive)
Je hebt onbeperkte opslagcapaciteit in je backup voor een onbeperkt aantal computers.
Je kunt vervoglens je backup benaderen vanaf je iPad of iPhone. Natuurlijk duurt het wel een tijd voor al je data online in je backup staat, maar als het er eenmaal staat is het wel veilig en kun je er bij vanaf je andere apparaten (ook Android toestellen hebben een app)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Via iTunes.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als de vrije ruimte op de iPad te klein is lukt het zonder iCloud niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Leg eens uit hoe dat dan gaat?
Het zou via de mail kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Leg eens uit hoe dat dan gaat?