Is Audacity te resetten of iets dergelijks?

Ik heb met Audacity, een muziek edit programma, per ongeluk het effect 'wahwah' gebruikt over een muziekstuk, het resultaat; van Beethovens 9de was het tweede deel door middel van wah wah vervormd tot een 2seconde durend soort buitenaards geluid. Nou, dat was niet zo'n leuk effect. Dus ik gebruik een ander en vergeet het 'wahwah-effect' ongedaan te maken.
Nu komt het gekke. Elk muziekstuk wat ik nu importeer met Audacity om te editen (oftewel gewoon lekker te klooien met die gekke effecten) heeft nu standaard dat wahwah-effect, elk nummer duurt nu zo'n 2 seconden en bestaan uit enkel wat buitenaardse geluiden.
Ik heb alles geprobeerd; ook audacity gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar ook dan blijft het probleem bestaan. Nu vraag ik me af of er een manier is om heel Audacity te resetten? Hoe komt het toch dat dat effect blijft, ook al herinstalleer ik Audacity 3 keer, en wat moet ik doen om dit ongedaan te maken? Misschien zijn er ergens op mijn computer nog wat achtergebleven programmabestanden die ik handmatig moet wissen die dit probleem veroorzaken?
Lang verhaal, maar heel erg bedankt voor iedereen die de moeite neemt om te antwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik heb geen idee hoe je het kunt resetten maar er zijn blijkbaar inderdaad ergens een aantal settings opgeslagen die niet automatisch verwijderd worden.

Wat je (op windows-computers) wel kunt doen is je systeem terugzetten naar een datum voordat je Audacity geinstalleerd had.
Ga naar
>Alle Programma's
>Bureau-accessoires
>Systeemwerkset
>Systeemherstel
en kies dan voor
>een eerdere status van deze computer herstellen

Je krijgt dan een scherm met datums waarop het systeem
zgn. controle-punten gemaakt heeft. Kies zoals gezegd voor een datum dat het systeem Audacity nog niet
geinstalleerd had en laat de computer even zijn gang gaan.
Als het systeem gereed is, krijg je de configuratie-status
van die datum te zien en kun je Audacity van scratch af
opnieuw installeren.
Ik hoop dat het lukt.

N.B.
Mocht je nog andere programma's geinstalleerd hebben na de controle-datum, dan moet je die ook opnieuw installeren uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens of de standaardwaarden bij Effect > WahWah zijn gewijzigd. Deze moeten zijn:
LFO Freq. 1,5
LFO Beginfase 0
Bereik 70
Resonantie 2,5
WahWah Freq. 30