Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bestanden op andere schijf?

Hallo, ik heb gister windows 7 op me computer gedaan. En ik wil graag al mijn data (dus word documenten, veel documenten die je normaal in mijn documenten gooit) op de E schijf (een andere schijf) hebben staan.

En dat het ook automatisch word, zodat als ik via start op mijn documenten klik dat ik ook naar mijn documenten heen ga op de E schijf.

Please help me

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je vraag. Hierdoor ging ik zelf weer eens op onderzoek uit hoe dat ook alweer ging en zo kwam ik tot de ontdekking dat er tegenwoordig een hele mooi, bruikbare manier voor is, die ik zelf ook mooi kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het niet please help me via teamviewer. Ik kan zo niet aan de slag voor mijn project
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het al gelukt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Knip de map documenten naar de harde schijf E: prop daar al je documenten in en het is gedaan ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
In de map C:\Users\(jou gebruikersnaam) staat de map documenten. Die moet je dus knippen naar de hardeschijf E:
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo een min 1? Bij mij werkt het prima ;)
Dat kan heel mooi in Windows 7. Doe daarvoor het volgende.

- In het startmenu, rechtsklik op "Mijn documenten" (Of is het tegenwoordig kortweg "Documenten"? Ik heb een Engelse versie.)

- Kies Eigenschappen.

- Klik in het dialoogvenster dat verschijnt op "Een map opnemen".

- Ga naar de gewenste map en klik op "Map opnemen".

- Klik op "OK" of "Toepassen" en voortaan zullen de bestanden in de geselecteerde map ook worden getoond als je op "Mijn documenten" klikt.

Je hoeft dus niet per se de ene map door de andere te vervangen, maar kunt ze beide gebruiken, of zelfs meerdere. Natuurlijk kun je de oorspronkelijke map ook verwijderen, als je dat echt wilt.

Ditzelfde kun je ook doen voor afbeeldingen en muziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het niet, zou je me misschien willen helpen via het programma teamviewer?>
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik best willen, maar daarvoor heb ik het de komende dagen eigenlijk te druk met werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar misschien kun je uitleggen wat je precies niet snapt, welke stappen. Ik kan best tussendoor snel even wat typen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil namelijk gewoon alle mappen zoals: contacts, desktop, favorits, documents, libary enzow je snapt me wel. Allemaal via de E schijf laten lopen. Ik wil geen data hebben rondvliegen tussen de C shijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, je wilt je hele profiel op de E-schijf. Dat is iets ingrijpender. Dat kan ook wel, maar dan moet je dingen doen die ik je niet kan aanraden, als je mijn antwoord al niet begrijpt. Je moet dan dingen in het register aanpassen of gebruik maken van junctions. Dat kan snel tot veel ellende leiden. Maar de meeste data bevinden zich in de mappen Documenten, Video's, Muziek, Afbeeldingen. Die kun je makkelijk via mijn antwoord naar de E:-schijf verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kan je dat misschien iets beter uitleggen dan :O?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het anders proberen, in simpele korte stapjes. Als je het dan nog niet snapt, geef dan aan bij welke stap je vastloopt. 1. Maak een map E:\Documenten
2. Klik op Start.
3. Klik met de RECHTER muisknop op Documenten.
4. Klik op Eigenschappen.
5. Klik midden in het venster op "Een map opnemen".
6. Blader naar de E:-schijf.
7. Klik op "Map opnemen".
9. Klik op "OK".
10. Kopieer alle bestanden naar E:\Documenten Doe hetzelfde voor de andere mappen (Afbeeldingen, Muziek, Video)
Maak in de E:/ een map "Documenten"
Klik Rechtermuiskon op "Documenten" In je bibliotheek en dan op eigenschappen. Ergnes bij Eigenschappen staat een link. Als het goed is het "C:/users/{gebruikersnaam}" (zoiets). Maak daarvan : "E:/Domumeten/" Als het goed is, wordt je nu direct naar die map gestuurd als je in biblieotheken Documenten opent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing