Waarom hebben nieuwsgroepen geen moderator?

Er zijn vaak onopgevoede mensen in de nieuwsgroepen die vaak respectloze en kwetsende opmerkingen maken. Ik heb eigenlijk geen goede ervaring bij de nieuwsgroepen. Ik zou graag willen dat er moderators in de nieuwsgroepen komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In wezen is er wel een moderator doch die blijft achter de schermen tenzij het écht te gortig wordt.

Men gaat ervan uit dat je mensen ook de kans moet geven om, binnen bepaalde grenzen die in de rubriek 'algemene voorwaarden' bekend gemaakt worden, met het principe 'vrije meningsuiting' om te gaan.

Bovendien kost een moderator extra geld en dat geld willen ze liever aan wat anders spenderen.

Bij de meeste nieuwsgroepen kan je zelf wegmodereren als een antwoord niet voldoet aan de Algemene regels die élke deelnemer aan de nieuwsgroep heeft aanvaard.
Je kan dat soort onaangename reacties ook laten voor wat ze zijn. Doorgaans stopt men met dat soort reacties als er niemand op reageert.
Je leert op zo'n nieuwsgroepen hoe dan ook veel meer bij dan alleen hetgeen het nieuws op zich brengt, je leert er extra geconcentreerd te focussen op datgene waarvoor Jij deelneemt en je leert er dus ook (soms the hard way) om niet in de valkuilen van de uitdagers te trappen.

Aan alles zitten voor- en nadelen... het is een kunst om overal de voordelen in te zien en/of weg te kapen ;-)

Liefs en fijne paasmaandag nog!