Ik maak zelf kaarten en die scan ik dan en zet ze op een site. Er treden dan soms grote kleurveranderingen op. Hoe dit te voorkomen?

Dus als ik de kaarten heb gescand en ze op die site zet dan hebben ze soms een heel andere kleur. Vandaag had ik bijv. een gele kaart gescand en die werd paars-grijs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik ben ff nieuwsgierig, treed de verkleuring op in de scan, of is de scan goed, en gebeurd het pas als je de kaart online zet?

Het beste antwoord

Wanneer je een scan of foto "nabewerkt" in een vormgevingsprogramma, dan kun je daar de kwaliteit aanzienlijk meer verbeteren. Het hoeft niet duur te zijn. Zo heeft het gratis programma Irfanview een functie "Auto adjust colors" waarmee je vaak al verrassend goede resultaten bereikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor grafisch werk van goede kwaliteit moet je zowel je scanner als je monitor calibreren.