waarom valt mijn externe schijf steeds uit?

Ik heb 2 externe schijven, 1 Op stroom met een stekker 1 die alleen op de usb werkt, Maar als ik dan op me laptop gaat vallen ze in eens vaak uit, Heeft dit misschien te maken met het feit dat een gewone pc stil staat op de grond en de laptop vaak beweegt als je toetst?
want bij me ouders is er niks aan de hand op de gewone pc? ik dacht ik vraag het maar eens wie weet is mijn idee wel waar,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vallen ze dan allebei uit?
of alleen die met usb?
Ritsuka
12 jaar geleden
Zitten alle stekkers er goed in?
molenaar
12 jaar geleden
bij allebei ik heb 2 externeschijven van 2 verschillende merken ?
bovendien gebeurt dit bij mij alleen bij laptops
dit is mijn 3e laptop en het beurt bij elke laptop en bij gewone pc niet !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat het een voltage verdeling is. USB is normaal gesproken 5 volt, een pc zal deze gemakkelijk constant kunnen leveren door de krachtige voeding. Bij de laptop, waar het voltage afhankelijk is van de batterij van de accu, is de kans groot dat bij meerdere grote stroomvreters als de harddisks dit niet getrokken wordt door de laptops.

Antwoorden (1)

Dan is de mainstream verkeerd ingeplugd. Misschien kan je er een opzoeken/kopen die wel een mainstream heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mainstream?
molenaar
12 jaar geleden
ik heb 2 externeschijven van 2 verschillende merken ?
bovendien gebeurt dit bij mij alleen bij laptops
dit is mijn 3e laptop en het beurt bij elke laptop en bij gewone pc niet !