Wat is een push mobile notificatie?

Ik krijg bij online series kijken, bij start programma, een push mobile notificatie.
Heb ik een trojan horse . Meerdere antivirusprogramma's erop los gelaten. (kaspersky, avast, 360 internet security) allemaal niets gevonden.

Ook bij programma's staat niets vreemds met installatiedatum 29-6.
Veilige modus opstarten gaat niet. Computer start op met inlogscherm.
kreeg die melding in Opera browser. opera verwijderd. firefox gedownload.
Enig idee, hoe ik er af kom? of wat er aan de hand is?
Browser opera verwijderd. kreeg ik die melding in. Firefox gedownload.

LeonardN
4 jaar geleden
Dat soort sites zijn niet te vertrouwen. Zo'n pushnotificatie is NEP, jij hebt geen virus. Dat wil die bron jou laten geloven.
Als jij erop ingaat en gaat klikken op die notificatie die jou vast een oplossing wil aansmeren dan begint de ellende pas echt. Het is dus altijd zaak dat je snapt van wie een bericht afkomstig is.
-Windows
-Virusscanner
-Browser
-Webpagina
-Adverteerder op een webpagina
-Malware die op een webpagina aanwezig is
-Malware die op je PC draait Niet al die bronnen zijn even betrouwbaar zoals je zal begrijpen. Maar krijg je nu nog steeds meldingen als je NIET naar die onlineserie site gaat?
ikke1975
4 jaar geleden
Ik heb de internetbrowser veranderd naar Firefox, de oude browser verwijderd.
Krijg ook geen meldingen meer
Sowieso klik ik nooit op dat soort berichten. als ik zo'n push bericht krijg, sluit ik meteen computer af. en opnieuw op.
heb ook andere online serie site.
Volgens mij door wat anders gekregen, die push meldingen, niet door streamingsite. Hele tijd geleden, dat ik streaming site gebruikt heb. dus daardoor niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
gratis streaming sites zijn inderdaad zoals leonard zei, niet te vertrouwen. deze "illegale" websites versturen deze pop-up meldingen tijdens het gebruik van deze sites. ik neem aan dat je bij legale sites geen pop-up meldingen krijgt ?? zo ja dan kan het zijn dat je een virus/malware op je computer hebt staan. het kan nooit geen kwaad om een adblocker extensie toe te voegen aan je browser

Antwoorden (1)

Een pushnotificatie is een melding die wordt getoond op een smartphone of tablet, meestal vanuit een mobiele app. Dankzij pushmeldingen kunnen applicatie-eigenaren een notificatie tonen aan de gebruiker, ook op een moment dat de app niet in gebruik is. Push-notificaties worden onder meer gebruikt door sociale media apps om melding te maken van een relevant bericht en door nieuws-apps om brekend nieuws te verspreiden.

Je kunt er vanaf komen als je systeemherstel uitvoert op een datum van vóór het probleem.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ nog een bron: hoe zet je ze uit. Heb als eerste Opera verwijderd. Was automatisch gedownload bij downloaden van een app.
https://www.want.nl/chrome-notificaties-uitzetten/