Ik ben in het bezit van AVG virus scan 2012 (betaalde editie) nu vraag ik me af herkent AVG het Buma Stemra virus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
AVG 2012 blijkt soms de enige scanner te zijn die het virus ontdekt: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6711
Maar het scanner vinden die het virus kan verwijderen blijkt veel lastiger te zijn...

Antwoorden (2)

Het Buma Stemra virus bestaan in vele varianten voor verschillende talen. Het is niet echt van Buma Stemra, immers het verspreiden van virussen is strafbaar. Als je de virusdefinities van je virusscanner goed bijhoudt zou het virus herkent moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ik loop geen gevaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je loopt altijd gevaar. Je kunt dingen doen om minder gevaar te lopen: - Zorg voor een up-to-date virusscanner en firewall
- Open geen e-mailbijlagen van mensen die je niet kent.
- Download geen bestanden van dubieuze sites. Gebruik een site-monitor om te checken of een site betrouwbaar is.
- Zorg voor een up-to-date browser en besturingssysteem (bij voorkeur beide niet van Microsoft, is al lek sinds 95)
- Gebruik je verstand! Download geen torrents van Russische sites. Wat overigens mij al enkele jaren virusvrij houdt is nog simpeler: alle Microsoftproducten (inclusief Windows, vooral Windows) van je PC gooien. Ik gebruik Linux, daar bestaan veel minder virussen voor. En, in Linux kan software (dus ook virussen) nauwelijks iets aan je PC aanpassen zonder dat je daar toestemming voor geeft.
Nee, volgens mij herkent een virusscanner deze trojan niet. Het is (waarschijnlijk) een fout in JAVA. Lees er meer over op onderstaande website