In de computer zelf niet, maar als je een harde schijf erin hebt zitten vanaf het begin, die SMART ondersteunt dan kun je via een tooltje dat de SMART data uit kan lezen zien hoe lang die harde schijf in totaal aan heeft gestaan. Wat nog roet in het eten kan gooien: als je een power-save mode aan hebt staan die de harde schijf uitzet na (bijvoorbeeld) 20 minuten inactiviteit; dan kun je helaas niet daaruit afleiden hoe lang de PC aan heeft gestaan.

Het SMART attribuut is dus POH, Power-On-hours
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan je zien bij taakbeheer en dan tab presentaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaspro101
12 jaar geleden
Dit is niet totaal, hier staat alleen hoeveel uur je PC aanstaat sinds hij opgestart is