Apple tv aansluiten?

Ik heb zojuist een Apple tv gekocht om zo materiaal dat op mijn pc staat af te spelen op mijn tv. Echter, ik kom allerlei problemen tegen. Ik som ze op:
1. Ik kan - ondanks dat ik 100% zeker het goede wachtwoord intik - niet inloggen op mijn draadloze modem.
"Opgelost" door er een kabel tussen te leggen.
2. Ik krijg de 5 cijferige code niet die je zou moeten krijgen en in iTunes moet invoeren om de Apple tv aan te melden.
3. Als ik op tv via de Apple tv mijn pc selecteer krijg ik dat ik eerst moet inloggen met mijn apple id. Dit doe ik. Ik weet ook 100% zeker dat dit de juiste id is met het juiste wachtwoord. Maar wat schetst inmiddels niet meer mijn verbazing: hij herkent de apple id niet.
Ik ben echt zwaar gefrustreerd dat dit zó ontzettend moeilijk moet zijn en denk er zelfs over om mijn Apple tv te retourneren.
Is er iemand die mij op weg kan helpen?! 1000x dank bij voorbaat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het meest logische antwoord wat ik jou kan geven is:

A: Heeft de Apple TV verbinding met uw netwerk? Ga naar het Instellingen-menu op de
Apple TV, selecteer 'Netwerk' en controleer of de Apple TV een IP-adres heeft.
B: Staan de netwerk- en de internetverbinding open en functioneren ze naar behoren?

Ik ben namelijk geen apple expert, maar meestal kun je al veel uit de handleiding zelf halen, als je aandachtig leest.

Zie de bron voor handleiding.