Hoeveel mb verbruik je bij een officiële stream van Eredivisie live.

Aankomende zondag wil ik via een dongel/prepaid internet 1 voetbalwedstrijd via Eredivisie live kijken op de laptop.

Hoeveel mb moet ik inkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Misschien dat je hier iets mee kunt Specifiek verbruik
Na navraag door NU.nl bij de Consumentenbond en KPN en uit tests met applicaties die dataverkeer meten, is echter wel een overzicht op te maken van hoeveel MB speciale diensten en handelingen verbruiken.
Zo kost een minuut video kijken op Youtube gemiddeld 3 tot 4 MB per minuut. Dit is uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van de video. Een Skypegesprek voeren kost zo’n 1,5 MB per minuut en het downloaden van een fotobijlage bij een mail kost al gauw 2 MB of meer, wederom afhankelijk van de kwaliteit en omvang.
Het dataverbruik per specifieke dienst(c)NU.nl/Jelle Kamsma
Een normale website, niet aangepast voor mobiele apparaten, bezoeken kost ongeveer 1 MB. Bijvoorbeeld www.nu.nl kost net iets minder dan 1 MB om te laden. De mobiele site (m.nu.nl) kost echter slechts 0,1 MB.
Foto’s bekijken op sociale netwerken vraagt ook ongeveer 1 MB data omdat de afbeeldingen hier meestal verkleind zijn. E-mail lezen vraagt 0,2 MB.