Is een document dat waarschijnlijk niet is opgeslagen, toch nog op de één of andere manier te traceren?

Mijn zusje heeft voor school een vrij lang verhaal geschreven. Ik ben het daarna gaan verbeteren en neem aan dat ik gewoon op 'opslaan' heb gedrukt - maar wij kunnen het nergens meer vinden. Kunnen we het nog opsporen?

Toegevoegd na 15 minuten:
HET IS HEEEEEL DRINGEND!!!

Toegevoegd na 33 minuten:
Excuses voor die opdringerige zin; mijn zusje zit duidelijk in de stress :').
Ook mijn excuses voor de misschien gebrekkige vraag. Inderdaad heb ik het over Word. Ik weet niks af van een extra schijf o.i.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant dat je zo'n :') smileyface bij je opmerking schrijft. Blijkbaar vind je het hilarisch dat ze door jouw toedoen in de stress zit? Fijne broer ben jij :')

Het beste antwoord

Ik weet niet in hoeverre je zelf al hebt gezocht.. maar wat je kunt doen is;

- word openen en in het start menu (knop linksboven in) kijken in de lijst met recent geopende/bewerkte bestanden. Die staan automatisch al daar als je op de knop drukt.

- Deze computer -> zoeken -> Documenten -> Geavanceerd -> In de afgelopen week (aanklikken) -> LET OP: bij 'de volledige of gedeeltelijke bestandsnaam' niks intypen maar bij de volgende : 'een woord of uitdrukking uit het bestand' een aantal woorden intypen die je in het bestand hebt getypt. !! Zoeken in; deze computer.

.. en zoeken maar!

Als je het dan niet terug vindt, wil ik wel graag eens weten:
- wat voor tekstverwerkings programma gebruik je?
- Heb je een extra schijf bij de PC zitten waar het bestand evt. naar toe zou kunnen zijn opgeslagen?

succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord!
Als ik naar deze computer ga, bedoel je dan de zoekbalk, of een daadwerkelijke knop met 'zoeken'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bedoel ik daadwerkelijk de knop met 'zoeken' :P hihi succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha bedankt! Ik geloof dat ik geavanceerd zoeken heb gevonden - hopelijk komt er iets uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook !! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat even weten of je het hebt gevonden. Vergeet dan niet je gestresde zusje weer uit de kast halen en het plakband te verwijderen....
;-)

Andere antwoorden (1)

Tuurlijk is het dringend. En je schrijft niet eens met welke software je werkte. Word neem ik maar aan voor het gemak.
De kans is er dat het echt weg is.
Maar, doe eens een poging via 'zoeken' om je hele schijf af te zoeken naar *.tmp en *.asd bestanden.
Alles wat je vindt hernoemen naar *.doc (dus alleen de drie letters na het puntje. Daarna bekijken in Word.
Je vindt dan een hoop troep, maar misschien zit er nog wat bij.
AWM